Lleida
10-21° C (sol)
97% 26 km/h

22 octubre 2017

El “Pork Lovers Tour ‘17” visita Lleida per promoure els valors associats al consum de la carn de porc



Àngel Ros destaca el porcí com el primer sector econòmic del territori lleidatà


El paer en cap, Àngel Ros, ha remarcat la importància del sector porcí a les terres de Lleida, ja que és el primer sector econòmic del territori, i ha posat en relleu l’aportació que fa a l’ocupació i l’activitat econòmica lleidatana. L’alcalde ha participat aquesta tarda amb el director d’Interporc, Alberto Herranz, en la presentació de la campanya “Pork Lovers Tour” per promoure la carn de porcí.

La unitat mòbil que fa la ruta ha fet parada a Lleida aquest diumenge i dilluns i s’ha instal·lat a l’avinguda de Francesc Macià per fomentar els valors associats al consum d’aquesta carn. La unitat mòbil ofereix una experiència formativa completa, a través de diferents suports digitals, i informa de manera interactiva sobre els nutrients que ofereix la carn de porc de capa blanca i identifica els beneficis que aporta el seu consum a la salut.

L’alcalde de Lleida ha felicitat Interporc per la campanya i ha assegurat que és una bona iniciativa per al sector, que contribuirà a l’activitat econòmica del territori i del conjunt de Catalunya. Igualment, Ros ha parlat dels valors nutricionals i gastronòmics del consum de carn de porc de capa blanca. Tall de veu À.Ros

En el decurs de la presentació, el director d’Interporc ha felicitat diverses dades com que el sector representa 13.000 milions d’euros anuals de facturació; 4.500 milions d’euros en exportacions; que hi ha 86.000 explotacions ramaderes i que crea 300.000 llocs de treballa directes i més d’un milió d’indirectes. Entre altres, també s’ha d’esmentar que és el major sector ramader a Espanya, sent el primer productor de la UE i el quart productor mundial.

El Pork Lovers Tour visitarà 27 ciutats en 58 dies recorrent 10.000 quilòmetres del territori espanyol i del Regne Unit. L’objectiu d’aquesta campanya és arribar a la població i conscienciar-la del treball i l’esforç que es fa en el sector per potenciar la imatge del sector, per la seva internacionalització, per l’economia circular, pel benestar animal, etc.

La unitat mòbil permet fer visites lliures o organitzades, per a escolars o professionals del sector. En aquest entorn, es fan tallers de cuina o activitats interactives, per conèixer les les qualitats i propietats nutricionals del porc i les avantatges del seu consum. En l’acte de presentació, per exemple, el xef de la campanya ha preparat un sushi de pernil i poma.

Interporc és l’Organització Interprofessional Agroalimentària del Porcí de Capa Blanca, entitat sense ànim de lucre en la qual estan representants els sectors de la cadena de valor del porcí de capa blanca: producció, transformació i comercialització. És l’organització interprofessional més important del sector carni pel volum de la producció porcina del país.

Més informació accedint al web com a subscriptor/-a en aquest enllaç



Articles relacionats