Lleida
10 - 21° C (boira i sol)
97% 26 km/h

14 novembre 2018

Ensenyament premia tres instituts de Lleida durant la Jornada de qualitat a l’Ensenyament



La Segarra de Cervera i Ronda de Lleida, per haver assolit l'ISO 9001, i l'Escola de Treball de Lleida pel reconeixement d'excel·lència e2Cat


El conseller d’Ensenyament, Josep Bargalló, ha ressaltat avui la qualitat del sistema públic d’ensenyament, en especial pel que fa a la formació professional. Ho ha fet durant la XVI Jornada de Qualitat a l’Ensenyament, que ha aplegat més de 800 persones de l’àmbit educatiu a l’Hotel Campus Bellaterra. Una jornada adreçada a reconèixer els centres que han implementat millores en la seva gestió.

Durant la jornada, el conseller ha lliurat diplomes als centres que el curs passat van obtenir el certificat de qualitat ISO 9001 –sistema internacional que certifica la qualitat en la gestió-, un total de 9 centres d’arreu del territori:

- Escola Oficial d’Idiomes del Maresme de Mataró

- Escola Vitae de Barcelona

- Inspectoria Salesiana Maria Auxiliador

- Institut Ausiàs March de Barcelona

- Institut de Nàutica de Barcelona

- Institut La Segarra de Cervera

- Institut Leonardo Da Vinci de Sant Cugat del Vallès

- Institut Ronda de Lleida

- Jaume Viladoms Estudis Professionals de Sabadell

També s’han atorgat els diplomes a 5 instituts que el curs 2017-2018 van obtenir el reconeixement d’excel·lència e2Cat -model d’excel·lència educativa certificable adreçat a tots centres docents-:

- Institut Antoni Pous i Argila de Manlleu

- Institut Escola d’Hostaleria i Turisme de Girona

- Institut Escola del Treball de Lleida

- Institut Esteve Terrades i Illa de Cornellà de Llobregat

- Institut Montsià d’Amposta

Finalment, s’ha lliurat un diploma a l’institut Baix Camp de Reus que ha obtingut el màxim reconeixement europeu en qualitat de gestió, l’EFQM, sent l’únic centre de Catalunya en disposar d’aquesta distinció.

Bargalló ha posat en valor la qualitat del model educatiu català: “El que té qualitat és el sistema públic d'ensenyament. És un servei públic d'excel·lència i de qualitat que es demostra en l'avui premiat institut baix Camp de Reus com en les llars infants, escoles, instituts i centres d'adults”. En el mateix sentit, “la nostra formació professional segur que té problemes, de vegades en instal·lacions, dotacions docents, o en la formació de professorat... Ho reconeixem i les nostres voluntats són les de recuperar-ho en els propers pressupostos. Més enllà d'això tenim una FP d'excel·lència. Diuen que l’FP alemanya és de les millors, doncs des d'Alemanya ens han vingut a demanar col·laboració amb el nostre sistema de formació professional”

Per aquest motiu, Bargalló ha encoratjat docents i directors de centres de formació professional per continuar amb la tasca als centres: “No valen autoflagelacions, ni poca estima, ni poc orgull. Si cal reclamen més excel·lència, però posem en valor el nostres èxits i estiguem orgullosos de la nostra formació professional”. El conseller ha volgut recordar als assistents la importància de la jornada per al Departament d'Ensenyament: “Tenim clares les polítiques educatives en FP, i Jornades com aquestes ens permeten escoltar-vos perquè ens ajudeu a dur-ho a terme. Ens tindreu al vostre costat per la millora i per l'exigència de la millora”.

L’objectiu del Departament d'Ensenyament, a través de la jornada i del Programa de Qualitat i Millora Contínua (QiMC), és afavorir la implementació de millores en la gestió, eficaces i eficients, que ajudin els centres a l’obtenció de resultats excel·lents en tots els seus processos, especialment els d’ensenyament i aprenentatge.

El QiMC ofereix un conjunt d’accions orientades a guiar, formar, reflexionar i implementar sistemes de gestió efectius als centres. El programa es fonamenta en el treball a través de xarxes de centres, organitzades per nivells de desenvolupament del seu sistema de gestió, acompanyats per un coordinador, treballant en equip, compartint aprenentatges i afavorint l'intercanvi d'experiències entre els centres que en formen part.

Més informació accedint al web com a subscriptor/-a en aquest enllaç



Articles relacionats

Amb el suport de: