Lleida
13 - 21° C (sol i núvols)
97% 26 km/h

15 novembre 2018

La CEPTA vol que Foment assumeixi el manteniment de l’AP-7 i l’AP-2 quan acabin les concessions



La patronal defensa que, si s’impulsa un sistema de vinyeta, s’apliqui al conjunt de l’Estat


La CEPTA posa en dubte el bon manteniment de les autopistes AP-7 i AP-2 quan acabin les concessions actuals, entre els anys 2019 i el 2021. Segons la patronal tarragonina, el Ministeri de Foment haurà d’assumir uns 13,6 MEUR anuals per mantenir els 170 quilòmetres d’autopista que passen per la demarcació de Tarragona i que revertiran a l’Estat. Segons el cap del gabinet d’estudis de la CEPTA, Juan Gallardo, els recursos per mantenir les autopistes en bones condicions han de sortir dels pressupostos generals de l’Estat i no han de comportar una major pressió fiscal als usuaris. En tot cas, la patronal defensa que, si es decideix implementar un model de vinyeta, s’apliqui al conjunt de la xarxa d’alta capacitat de l’Estat perquè no sigui “discriminatori”.

El darrer observatori empresarial de l’entitat posa el focus en el futur de les autopistes de peatge que passen per la demarcació de Tarragona. La gran incògnita és saber com s’assumirà el manteniment dels diferents trams un cop acabin les concessions. El primer que es preveu alliberar és de l’AP-7 entre Tarragona i Alacant el 31 de desembre del 2019, mentre que el 31 d’agost del 2021 acabaran les concessions de l’AP-7 entre Tarragona i la Jonquera, i de l’AP-2 entre Saragossa i Mediterrani.

Més informació accedint al web com a subscriptor/-a en aquest enllaç



SOBRE L'AUTOR

Articles relacionats

Amb el suport de: