Lleida
7-21° C (sol)
97% 26 km/h

30 abril 2017

Premis dels concurs periodístic Josep Pernau




Les cartes guanyadores del concurs periodístic Josep Pernau reflexionen sobre la mort, el sistema educatiu i L’onzena edició del concurs periodístic Josep Pernau ha premiat tres cartes que reflexionen entorn a la mort, el sistema educatiu i els refugiats i Europa. La tinent d’alcalde i regidora de Cultura, Montse Parra, ha donat a conèixer els noms dels guanyadors que han estat: “La mort té un preu”, de Guerau Masagué, alumne de 2n d’ESO de l’Institut Samuel Gili i Gaya; “Peixos escaladors” d’Alba Seró, de 4t d’ESO de l’institut Ronda i “Sabates” de Maria Borrell, de 1r de Batxillerat de l’Institut Samuel Gili i Gaya, són els textos guanyadors en les diferents categories.

Parra ha lliurat els premis amb el director dels SSTT d’Ensenyament a Lleida, Miquel Àngel Cullerés, i el president de la demarcació de Lleida del Col·legi de Periodistes de Catalunya, Rafa Gimena, en l’acte que s’ha fet al Saló de Sessions de la Paeria.

Enguany han entrat en la fase de concurs 295 treballs: 96 de 1r cicle d’ESO, 106 de 2n cicle d’ESO i 93 de Batxillerat i CF. 18 centres educatius d’ensenyament secundari, públics i concertats / privats han participat, amb la implicació de 38 professors/es de llengua catalana i castellana.

La tinent d’alcalde ha destacat que el concurs potencia al creativitat i desperta l’esperit crític i de reflexió sobre la realitat que es viu. La regidora ha felicitat els guanyadors i els participants, així com els centres educatius i els seus docents, els mitjans de comunicació implicats i els membres del jurat. Parra ha conclòs que cal felicitar-se com a ciutat perquè els joves són una part molt important que té la societat, “sent part del futur, però sobretot del present”.

El director territorial d’Ensenyament ha parlat de l’alt nivell dels participants d’enguany i ha remarcat dos aspectes de la convocatòria: joves que compten amb més capacitats i docents que saben extreure aquesta capacitat dels alumnes.

A l’acte han assistit els regidors Ángeles Ribes, Paco Cerdà, Núria Marín, Francesc Gabarrell i Joan Vilella.

1a. Categoria : CARTES AL DIRECTOR – 1r cicle d’ESO (1r i 2n curs)

ACCÈSSIT 3a

Títol: Abús de deures a l’escola

PSEUDÒNIM: Sera

Alumne: Ares López Murillo, 1r ESO, Col·legi Maristes Montserrat.

ACCÈSSIT 2a

Títol: Realment “m’agrada”?

PSEUDÒNIM: La flautista d’Hamelí

Alumne: Maria GuallarMoscatel, 2n ESO, Institut Samuel Gili i Gaya.

ACCÈSSIT 1a

Títol: La millor filosofia de la vida

PSEUDÒNIM: Punxa

Alumne: Esther Charles Fernández, 2n ESO, Institut Samuel Gili i Gaya.

Primer Premi i treball guanyador

Títol: La mort té un preu

PSEUDÒNIM: Ossiris

Alumne: Guerau MasaguéArtero, 2n ESO, Institut Samuel Gili i Gaya.

2a. Categoria : CARTES AL DIRECTOR – 2n cicle d’ESO (3r i 4t curs)

ACCÈSSIT 3a

Títol: Un equip d’àngels

PSEUDÒNIM: Petita flor

Alumna: Felicitat Domingo Boneta, 3r ESO, Col·legi Maristes Montserrat.

ACCÈSSIT 2a

Títol: El jardí de les metàfores

PSEUDÒNIM: Olivera

Alumne: Berta Puig Preixens, 4t ESO, Institut Samuel Gili i Gaya.

ACCÈSSIT 1a

Títol: No et queixis, podria ser pitjor

PSEUDÒNIM: Hipàrquia

Alumne: Laia Ventura Armengol, 4t ESO, Institut Samuel Gili i Gaya.

Primer Premi i treball guanyador

Títol: Peixos escaladors

PSEUDÒNIM: Un inadaptat més

Alumne: Aba Seró Bell-lloch, 4t ESO, Institut Ronda.

3a Categoria: ARTICLES D’OPINIÓ – BATXILLERAT I CICLES FORMATIUS

ACCÈSSIT 3a

Títol: Ella (o la solitud)

PSEUDÒNIM: Paranimf

Alumne: Adrià Ibáñez Pelegrí, 1r batxillerat, Institut Samuel Gili i Gaya.

ACCÈSSIT 2a

Títol: Situació diacrítica

PSEUDÒNIM: Zuri

Alumne: Alba Zurita Sánchez, 2n batxillerat, Institut Josep Lladonosa.

ACCÈSSIT 1a

Títol: De la paraula d’honor, al deshonor de la paraula

PSEUDÒNIM: Pedraforca

Alumne: Anna Barrull Bonastra, 1r batxillerat, Institut Samuel Gili i Gaya.

Primer Premi i treball guanyador

Títol: Sabates

PSEUDÒNIM: Gavina

Alumne: Maria Borrell Gomà, 1r batxillerat, Institut Samuel Gili i Gaya.

Concurs periodístic Josep Pernau

El Servei d’Educació convoca cada any aquest concurs, promogut conjuntament amb el Col·legi de Periodistes de Lleida, per als alumnes dels centres educatius de Lleida d’ESO, Batxillerat i cicles formatius. El concurs periodístic és una activitat inclosa dins el programa educatiu “Educació a l’Abast” de la Regidoria de les Polítiques a favor de la Creativitat, la Cultura, l’Educació i els Esports. Hi ha 3 categories: 1r i 2n cicle amb els alumnes d’ESO han d’escriure cartes al director i els alumnes de batxillerat i cicles formatius que han d’escriure articles d’opinió.

Els objectius del concurs són donar l’oportunitat d'expressar i donar a conèixer l’opinió de l’alumnat; fomentar una actitud reflexiva i crítica; incentivar l'estructuració de les idees, afavorir l'expressió escrita i fomentar el coneixement de la premsa escrita i la seva lectura.

Els premis consisteixen en tablets (1 premi per les 2 categories d’ESO i 1 premi per batxillerat i cicles formatius i reproductors digitals (3 premis per cada categoria d’ESO i 3 premis per batxillerat i cicles formatius).

Els mitjans de comunicació locals col·laboren amb el concurs publicant els treballs guanyadors i els finalistes als diaris locals de Lleida i fent difusió a les diferents emissores de ràdio. Col·laboren amb el concurs: diaris Segre i la Manyana i les emissores Cadena Ser, Cope Lleida, Onda Cero i Proradio d’Orvepard Pardinyes.

El jurat ha estat format pel president del Col·legi de Periodistes, R.Gimena; els periodistes: el director de redacció del diari Segre, Santiago Costa; la corresponsal del diari ARA, Mònica Mombiela; el director del diari la Mañana, Josep Ramon Ribé, i el director de RNE Lleida, Jesús Riverola, i els professors d’educació secundària Jordi Capdevila i Emili Bayo.

El concurs porta el nom del reconegut periodista lleidatà, Josep Pernau. Nascut a Lleida el 1930, compta amb una llarga trajectòria en els mitjans de comunicació. Va morir el 14 de novembre de 2011.

Informació: Ajuntament de Lleida / Fotografia: Herminia Sirvent

Més informació a l'edició en paper o accedint al web com a subscriptor/-a en aquest enllaç



Articles relacionats