Lleida
12-26° C (sol i núvols)
97% 26 km/h

26 setembre 2017

60 anys de Lleida i de tot el món



Aquest dissabte es donarà el punt final als actes del 60è aniversari de l’establiment a Lleida de la cervesera lleidatana San Miguel. Ha estat un any ple d’esdeveniments i celebracions que es donaran per acabades aquest proper dissabte nit amb un macroconcert a les mateixes instal·lacions que té al Polígon del Segre de Lleida (actuaran Love of Lesbian, Mishima i els lleidatans Renaldo & Clara). Amb aquest fet, un cop més es demostra l’estima i l’entrega que ha tingut aquesta fàbrica amb la seva gent i el seu territori. Tant de bo que puguem continuar així i puguem arribar al centenari tenint-la sempre al nostre costat!
Parlar de San Miguel, és parlar des de l’any 2000 de Mahou-San Miguel, d’ençà que la companyia familiar madrilenya va adquirir la totalitat de l’antiga propietat, que s’ha convertit en el 34% del mercat cerveser espanyol. La de Lleida és la segona planta més important de les 7 de què disposa aquesta empresa a la Península. El seu creixement és constant (no només en el cerveser, sinó també en el de les aigües). La direcció està molt capficada en la internacionalització del grup, i és curiós que el 70% de la cervesa espanyola que es consumeix a tot el món, prové d’aquesta societat. 
A Lleida podem sentir-nos orgullosos que des del 1957 disposem d’un referent industrial amb aquesta instal·lació. La puresa de l’aigua del Segre (en aquells moments), va fascinar als intrèpids emprenedors que varen començar aquest viatge. Des de la festa major de Sant Anastasi d’aquell any fins al dia d’avui, la fàbrica s’ha convertit en un emblema local, aportant-nos aquestes xifres: compres a proveïdors locals de prop de 7 milions d’euros; 157 treballadors directes i més de 150 indirectes; i aportacions de més de 800.000 euros a festes i patrocinis culturals, esportius,... (Lleida Esportiu, Lleida Basquet, Aplec del Caragol, Fira de Sant Miquel o el San Miguel Music Explorers d’aquest proper cap de setmana). 
Si a tot això li sumem els 34 milions en inversions fetes a la fàbrica durant els darrers 10 anys, considero que podem estar tranquils que el futur d’aquesta multinacional continua vinculat amb el de Lleida i per a tot el món.
El passat 13 de juny, durant el transcurs d’un dinar del Fòrum Empresa amb el director general de Mahou-San Miguel, Alberto Rodríguez-Toquero, vaig poder ser testimoni de l’estima que la cervesera té per Lleida i com la té situada com un dels pilars futurs en el creixement de la marca. Més d’un recordarà que, anys enrere, una de les propietats que va tenir, va proposar i planejar l’inici d’un procés de deslocalització, trasllat operatiu a Barcelona i un possible tancament de la planta. El projecte es va iniciar, però segurament, gràcies a les autoritats locals d’aquells anys i a certs factors externs, la maniobra no es va dur a terme en la seva totalitat, es va recapacitar i al final hem tingut la sort de poder continuar gaudint d’aquesta gran marca a casa nostra.
Vist des de dalt els lleidatans hauríem de prendre l’exemple d’aquestes empreses i l’arrelament que tenen al nostre territori. En un món tan competitiu com és el cerveser, les carbòniques i el del món de l’alimentació en el gran consum, sovint hauríem de deixar de banda altres marques (que vénen molt gràcies a grans dosis de publicitat enregistrades lluny del nostre territori) i intentar primar els productes que es fan amb béns de la nostra terra i ens donen feina a molts de nosaltres. Essent de consum responsable la d’alcohol i la 0,0 de consum il·limitat, caldria que els lleidatans poséssim el nostre granet de sorra en aquesta marca que es fa a Lleida. 
Perquè hem de tenir molt clar que quan ens omplim la boca parlant de productes de proximitat, o diguem-ne de quilòmetre zero, en cap cas ens hem d’oblidar de San Miguel. La nostra cervesa.



SOBRE L´AUTOR

0 Comentaris

    No comments

Aporta el teu comentari

Add comment - required field