Lleida
3-19° C (sol i núvols)
97% 26 km/h

24 novembre 2017

LEDA-L’Aeroport de Lleida enlaira el vol



El passat cap de setmana va començar la temporada de vols estivals de l’Aeroport de Lleida-Alguaire. Durant les setmanes que resten fins a finals d’agost, a més a més del vol que opera cada divendres i cada diumenge durant tot l’any a Mallorca, se sumaran els vols d’Eivissa i de Menorca. En el meu cas, apassionat a Lleida i a l’aviació com sóc, vaig agafar el vol del diumenge rumb a la més petita de les tres illes de l’arxipèlag balear, Menorca. A més, també puc dir que he estat un dels primers usuaris de la recentment inaugurada autovia A-14, que et permet anar a l’aeroport des de la capital, en tant sols 15 minuts, davant dels més de 30 minuts que durava antigament donada la multitud de pobles i rotondes que és travessava. A Lleida ja podem dir que a poc a poc anem agafant el vol amb l’operativitat diària del nou aeroport. En l’àmbit comercial tenim vols durant el solstici d’hivern en direcció a les illes britàniques gràcies a l’operadora Thomas Cook, la qual ofereix vols que operen des de Londres, Birmingham, Manchester i Bristol; i per part de l’operadora Arkia podem gaudir de tenir connexió amb Tel Aviv (Israel). I tal com he citat anteriorment, durant l’època estival tenim connexions aèries amb les tres illes balears. Amb aquesta enumeració, sens dubte encara ens falten molts més vols i molta feina a fer a fi de poder connectar casa nostra amb més ciutats nacionals o internacionals. Pel que fa al nivell esportiu, també comencem a tenir les primeres operacions aeroportuàries que es fan des de l’Aeroclub de Lleida. Des de començaments d’any que els socis disposen d’un nou hangar amb la garantia que tenen les mateixes prestacions de quan operaven al clausurat aeròdrom d’Alfés (en queden alguns pendents que resten per solucionar per part d’Aeroports de la Generalitat i que s’esperen acabar durant les setmanes vinents). A més de tot això, si la previsió és correcta, aquest setembre també estarà disponible l’avió històric que té el club, un Piper J-3 de l’any 46, tot una relíquia, molt preuada pels amants de l’aviació i la més antiga en vol a Espanya actualment. També hi ha les activitats d’esdeveniments, amb la consolidació del festival aeri Lleida Airchallenge, o la cessió de l’espai per a fer anuncis. I en darrer lloc, hi ha l’empresa de serveis aeris i escola de pilots, RS Aviation, que actualment ofereix cursos a una quinzena de futurs pilots lleidatans, nombrosos serveis d’investigació aèria per a explotacions agrícoles de les nostres terres i serveis de fotografia aèria. Amb tots aquests exemples d’activitats i serveis que es fan des de la instal·lació aeroportuària lleidatana, només quedarà que la Generalitat vagi dinamitzant els usos de l’aeroport (com tallers de manteniment d’aeronaus com hi ha a Reus i Sabadell), un pàrquing de llarga durada per a grans aeronaus (tal com tenen a Terol) o bé hangars per a serveis corporatius (avions jets per a usos privats que precisen d’espai a terra per a manteniment, pàrquing,..). Vist des de dalt (mai més ben dit!), si volem que el govern català pugui vendre l’aeroport a empreses que vulguin instal·lar-se en ell, els hi suggeriria que anessin fent previsió de partides en els propers pressupostos de l’any vinent per a la instal·lació d’un equip d’ajuda d’aterratge davant situacions climatològiques de visió reduïda (a Lleida en diem, aterrar un avió amb boira), un carril de rodadura cap a la pista i petites millores que han quedat pendents d’ençà de la inauguració de l’aeroport fa més de set anys. Amb tot això, qui sap si algun dia quan es faci un estudi com cal, de vols en podríem tenir molts més i amb usuaris tant diversos com per exemple: els jubilats que volen fer viatges a Canàries amb l’Imserso, o fins i tot, si els àrabs o els ciutadans de l’est, que també solen viatjar sovint per anar a visitar els seus familiars, peregrinar a la Meca o gaudir de vacances per tal de recordar les seves arrels, també s’acollirien donada la seva forta presència a les nostres terres. Tot es qüestió de posar-s’hi i valorar-ho…



SOBRE L´AUTOR

0 Comentaris

    No comments

Aporta el teu comentari

Add comment - required field