Lleida
5 - 16° C (sol)
97% 26 km/h

21 novembre 2018

Reptes aeris a Alguaire



El passat cap de setmana ja vàrem iniciar el mes de setembre, i en línia al contingut d’aquest article, l’estiu ha passat volant. Arribar al novè més de l’any vol dir que es torna a la normalitat: els nens a l’escola, els adults a la rutina laboral i els jubilats a l’enorme quantitat de tasques que avui en dia assumeixen. L’estiu passat ha estat per a la meva família i per a mi una altra oportunitat d’esbarjo comú, de compartir noves experiències i d’assolir nous reptes. Sens dubte, una de les fites que més m’ha encisat ha estat la de poder viatjar amb avió a Palma de Mallorca des de Lleida, tot agafant el vol regular d’Air Nostrum que s’ofereix durant tot l’any. Amb aquest trajecte he aconseguit fer tots els aeroports de les illes durant els darrers tres anys.
Volar des de l’Aeroport de Lleida-Alguaire a qualsevol destinació que s’ofereix actualment als lleidatans és tot un luxe que no podem deixar escapar. Un vol a les illes durant l’estiu, un a l’hivern a diferents destinacions angleses o bé als nous que arribaran dels països nòrdics durant la pròxima temporada, no deixa de ser una oportunitat de sortir de casa i en 15 minuts ser a la terminal de l’aeroport lleidatà; facturar àgilment l’equipatge i en un trajecte no superior a dues hores, et pots trobar en un altre indret del món. Considero que els lleidatans no estem esprement com cal el suc que ofereix aquesta infraestructura aeronàutica. Amb la meva família hem viatjat a Eivissa, a Menorca i a Mallorca amb avions d’hèlice o de reactor de la companyia regional d’Iberia. No hem patit cap vaga de Vueling, Ryanair, de personal de terra, de taxistes o de controladors aeris. Hem sortit de casa amb una comoditat inusual en aquest tipus de mitjà de transport i hem rebut unes atencions als aeroports de tornada a l’alçada de com si voléssim en primera classe. El fet de ser un passatge menor en quantitat de passatgers, tenir una finestra per a facturar l’equipatge diferent a la de les de les grans companyies i el fet de sortir des de plataforma (donat que les aeronaus són més petites i no tenen sortida apta per al finger de l’aeroport) et permet tenir una atenció molt més personalitzada que no pas en altres tipus de companyies. No cal obviar tampoc la tornada, on en trenta minuts després d’aterrar ja pots estar a casa desfent les maletes. Per a rectificar, i a tenir en compte, s’hauria de millorar el preu dels vols, generalment quan cites que voles des d’Alguaire sempre hi ha algú que et diu que és molt més car que no pas sortint des de Barcelona, però com sempre hi ha estratègies per tal d’aconseguir economitzar el vol. Si un és previsor, podrà treure’s el bitllet molt més barat si ho fa amb antelació, o bé pel fet de ser família nombrosa (com en el nostre cas) que et permet tenir descomptes, o bé decidir sortir cap a les Pitiüses hores abans del vol (sempre que l’avió no estigui ple), amb qualsevol d’aquestes propostes el bitllet tindrà màxima probabilitat de ser molt més econòmic. No cal obviar, que des de la capital catalana els costos de transport de Lleida a Barcelona i tornar, a més del pàrquing i del temps que necessitaràs per tot plegat... sempre arribarà a ser molt més car que no pas sortints des de la Terra Ferma.
Vist des de dalt, Lleida-Alguaire és un aeroport en un moment dolç. L’activitat aeronàutica és notable. Tenim vols regulars (tant de bo en tinguéssim més per això), cada dia hi ha més vols privats que aterren o s’enlairen des de l’aeroport (jets executius per motius empresarials o d’oci, i els vols de l’aeroclub lleidatà), i finalment els vols de formació que aprofiten la utilització de les excel·lents instal·lacions del camp de vol lleidatà (escoles de Lleida, Sabadell, Reus, Osca). A partir del pròxim mes d’octubre iniciarà l’activitat formativa una escola lituana de pilots comercials. Amb tot això, el tràfic continuarà creixent fins que la boira ho permeti; el dia que hi faci presencia, caldrà el conseller Damià Calvet, l’actual responsable de Territori de la Generalitat (propietària de la instal·lació), agilitzi els processos per tal de dotar l’aeroport amb sistemes d’aproximació eficients per a vols amb visibilitat reduïda. El procés català és un moment històric que no cal obviar, ni deixar-lo de banda, però l’activitat parlamentària i executiva del govern no s’hauria d’aturar. 
Les aproximacions visuals a Alguaire és un tema que ja fa anys que està al tinter, que només surt en escena quan la boira arriba a Lleida i desapareix del debat públic el mateix dia que s’acomiada aquest fenomen de condensació d’aigua que se situa damunt la superfície de la Terra i tan habitual a ponent. Tant de bo aquest any puguem arribar a sentir una bona notícia per part de la Conselleria amb l’aprovació d’un pressupost per adequar la infraestructura amb els mitjans que li corresponen al lloc on es troba. Sens dubte seria una gran aposta pel territori lleidatà!



SOBRE L´AUTOR

0 Comentaris

    No comments

Aporta el teu comentari

Add comment - required field

Amb el suport de: