Lleida
15 - 33° C (sol i núvols)
97% 26 km/h

24 setembre 2018

Feedback



Dijous passat vàrem tenir la sort de que les meves amigues Rosa i Jane Rodríguez del Tronco vinguessin a Lleida a presentar el seu nou llibre (escrit també amb Noemí Vico), Smart Feedback. ESADE Alumni Lleida va organitzar una conferència a la Cambra de Lleida en la que van explicar als assistents com donar i rebre feedback de forma intel·ligent. Feedback és un terme anglès que significa retroalimentació. Bàsicament com donar informació a una o vàries persones sobre com han desenvolupat una determinada activitat. I entendre bé com oferir un feedback de qualitat és una característica essencial, no només en el món de la empresa o del management, sinó també en moltes altres activitats com educar als nens, la pràctica esportiva, l’ensenyament i la docència... Estic plenament convençut que és una de les característiques més importants per a aquelles persones que vulguin desenvolupar un bon lideratge en qualsevol àmbit. De fet, Bill Gates ja deia fa anys que tots necessitem rebre feedback i que aquest és el camí més curt per millorar.  La Rosa i la Jane ens van donar algunes idees per rebre feedback de forma adequada. Un dels aspectes més importants al respecte és reconèixer que no som perfectes. També hem d’estar oberts a l’aprenentatge i a la millora contínua. A més, hem de tenir una actitud positiva i estar agraïts a la persona que ens dóna el feedback. Hem d’entendre també que, com tothom, cometem errades o tenim aspectes a millorar. Conèixer-los i reconèixer-los és el primer pas per a millorar-los.  I també resulta essencial, saber com donar feedback de forma efectiva, especialment per als que som pares o mares, per als docents i formadors i per als que tenim responsabilitats directives o tenim persones al nostre càrrec en l’àmbit professional. Les germanes del Tronco ens varen explicar com fer-ho. En primer lloc, és una responsabilitat que no hem de defugir. Si realment volem que la nostra gent (alumnes, fills, treballadors...) millorin, caldrà que els ajudem, indicant-los aquelles coses que al nostre parer fan bé i quines han de millorar. Conec moltes persones que, atesa la dificultat de donar un bon feedback ho eviten. Greu error. Cal tenir la valentia de parlar amb els teus i ajudar-los a millorar. Personalment m’agrada molt donar feedback i sempre utilitzo una tècnica coneguda com el sandvitx. Aquesta tècnica es basa en citar aspectes positius al principi de la entrevista, fer front als aspectes a millorar en la part central de la mateixa i deixar de nou aspectes positius per al final de la reunió per a que la persona marxi amb un bon regust de boca. També ressalten Jane i Rosa la importància de no criticar les persones sinó el comportament d’aquestes. Es a dir, és millor dir que algú ha estat poc puntual a dir que aquesta persona es poc puntual. El matís entre ser o haver estat en un moment és molt important. Per tant, cal centrar el feedback en el comportament que es vol canviar. Formular preguntes que expliquin el perquè s’ha produït aquell comportament. Cal ser empàtics també per entendre com se sent la persona que rep el feedback. Finalment cal tancar la conversa de feedback amb una petició de canvi buscant el consens i el compromís de la persona que ho rep. Estic plenament convençut que la nostra qualitat com a persones i professionals millorarà en la mesura en que siguem capaços de donar i rebre feedback de forma més efectiva. Perquè com deia l’expert en management i escriptor nordamericà Ken Blanchard “el feedback és l’esmorçar dels campions”. 



SOBRE L´AUTOR

0 Comentaris

    No comments

Aporta el teu comentari

Add comment - required field

Amb el suport de: