Lleida
8 - 17° C (núvols)
97% 26 km/h

17 novembre 2018

Activitats en anglès, per primer cop, al Mercat de la Tecnologia



La quinzena edició aplegarà prop de 1800 alumnes de Secundària


El Mercat de la Tecnologia, l'exposició més gran de projectes tecnològics d'alumnat de Secundària i que enguany arriba a la 15a edició, ha programat per primer cop activitats íntegrament en anglès. Es tracta de tallers, demostracions i exposicions que s'impartiran en aquesta exclusivament en aquesta llengua i que tenen a veure amb la impressió 3D, la incorporació d'un robot cambrer en un restaurant o com seran les ciutats del futur, entre d'altres.

Un total de 1.787 alumnes d'ESO i Batxillerat de 25 centres educatius de la demarcació de Lleida i 1 de la de Tarragona, participaran demà al campus de Cappont de la Universitat de Lleida (UdL), ja sigui per exposar els seus treballs com per gaudir dels clàssics tallers de drons, intel·ligència artificial, videojocs, producció de hits musicals, o altres de nous com ara el dedicat als cervells femení i masculí o el que impartiran els professionals de The color-lab sobre La ciència de trobar solucions, a partir d'un espectacle amb colors.

Dels prop de 1.800 estudiants presents demà al Mercat de la Tecnologia, 232, pertanyents a 11 centres educatius, presentaran una seixantena de projectes que s'han dut a terme durant el curs. La majoria de treballs tenen a veure amb la robòtica, la impressió 3D, la construcció i optimització d'habitatges i infraestructures, tot i que n'hi ha d'altres com ara el d'un sistema de seguretat per armes de foc o el d'un rellotge de paraules en català, tots dos desenvolupats per alumnat del Col·legi Mater Salvatoris.

Com a accions prèvies al Mercat, els passats 17 i 19 d'abril es van celebrar dos 'mini' mercats de la tecnologia a pont de Suert i la Seu d'Urgell, així com un curs de formació per al professorat que imparteix aquesta matèria a Secundària.

Informació: Servei de Premsa de la UdL / Fotografia: ICE-UdL

Més informació accedint al web com a subscriptor/-a en aquest enllaç



Articles relacionats

Amb el suport de: