Lleida
16-35° C (destapat)
97% 26 km/h

25 maig 2017

‘CatalApp’, l’aplicació que permet valorar l’atenció en català d’1,5 milions d’establiments comercials



L’app de Plataforma per la Llengua configura un rànquing de comerços i serveis en funció de la seva “responsabilitat lingüística”


Coincidint amb el Dia Mundial dels Drets del Consumidor, la Plataforma per la Llengua ha estrenat aquest dimecres una aplicació mòbil que permet valorar l’atenció oral, escrita i virtual d’establiments comercials en funció de l’ús que fan del català. S’anomena ‘CatalApp’ i a través seu els usuaris podran ponderar i comentar l’ús del català que fan 1,5 milions de comerços i establiments geolocalitzats per l’aplicació als territoris de parla catalana, a partir dels que té indexats Google.

L’app permetrà identificar i classificar els comerços en funció de la seva “responsabilitat lingüística” i orientar amb aquest criteri les opcions de consum dels usuaris. L’entitat confia l’eina contribuirà a fer que l’ús del català assoleixi els “llindars de normalitat” al comerços i altres àmbits de concurrència pública.

L’aplicació mòbil ‘CatalApp’ és la darrera iniciativa de la Plataforma de la Llengua a favor de la normalització de l’ús social del català. L’objectiu, segons han exposat avui els responsables de l’entitat, és contribuir a millorar l’ús del català en l’atenció oral, escrita i virtual dels establiments comercials i en altres serveis de concurrència pública (hospitals, biblioteques, etc.).

Més informació accedint al web com a subscriptor/-a en aquest enllaç



SOBRE L'AUTOR

Articles relacionats