Lleida
10 / 18° C (pluja)
97% 26 km/h


Un centenar de científiques buscaran la vocació per les ciències entre les estudiants d'ESO



La trobada al Parc Científic de Barcelona i les conferències previstes per al dia 11 formen part del Dia Internacional de les Dones i les Nenes a la ciència i de la Biennal Ciutat i Ciència que impulsa l'Ajuntament de Barcelona.


Un centenar de científiques han preparat aquest dijous estratègies per combatre estereotips de gènere de cara a les trobades que mantindran en nombrosos centres escolars el pròxim 11 de febrer amb 10.000 alumnes d'ESO amb l'objectiu de promoure les vocacions científiques entre les estudiants.

La trobada d'aquest dijous al Parc Científic de Barcelona i les conferències previstes per al dia 11 formen part del Dia Internacional de les Dones i les Nenes a la ciència i de la Biennal Ciutat i Ciència que impulsa l'Ajuntament de Barcelona.

La reunió "100tífiques" d'aquest dijous, impulsada per l'Institut de Ciència i Tecnologia de Barcelona (BIST), ha programat dues classes magistrals i una trobada de "networking" on la consellera de Presidència, Elsa Artadi, ha agraït a les investigadores seva contribució social i ha subratllat que "el món no es pot permetre no comptar amb el talent femení".

El "coach" i formador Ander Mimenza ha estat el primer a aconsellar a les participants i ha destacat que "ara per ara no té sentit categoritzar les carreres professionals segons el gènere".

Mimenza ha proposat "dir les mateixes vegades a les nenes que són boniques com que són valents, capaços, i celebrar el seu esforç" i ha assenyalat que l'objectiu final "no poden ser les quotes a les empreses, tot i que en alguns espais hagi estat necessari implementar-les".

La professora i investigadora en educació científica i coordinadora del Màster de formació de professorat de secundària, de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), Mar Carrió, ha observat la importància de "presentar a l'alumnat les dificultats de la carrera científica però donant el missatge que tothom que tingui interès pot fer-ho ".

Carrió ha assenyalat quatre factors que determinen la vocació científica; el factor educatiu, és a dir, que els estudiants tinguin interès en les matèries; el factor psicològic, que creguin que són capaços d'estudiar ciències; el factor informatiu, que coneguin què fan exactament les científiques i el factor social, la percepció social de les professions.

Per això Carrió ha animat les científiques a què expressin la seva trajectòria professional i que expliquin què els agradava a la seva edat, què els va motivar a estudiar ciències o també compartir els seus fracassos i com els van superar en el seu moment.

Més notícies a l'edició de LA MAÑANA en paper



SOBRE L'AUTOR

Articles relacionats