El mes vinent de juny es compleixen dos anys de l’inici del servei Avlo, una altra manera de viatjar que, en aquest temps, ja haurà arribat a Lleida, Camp de Tarragona, Barcelona, Girona, Figueres Vilafant, València, Alacant, Sevilla, Màlaga així com a totes les estacions intermèdies dels diferents corredors on presti servei. En definitiva, l’únic servei “universal” de baix preu per a tots els destins.
I per a continuar fent aquest servei universal, estem esperant que arribin els nous trens S106 per a:
- Continuar oferint el nou servei Avlo en totes les estacions dels corredors on es posi en funcionament.
- Avlo es convertirà en un producte amb parades donant major servei a ciutats que disposen d’estacions d’alta velocitat.
- Aquest reposicionament, es farà de manera progressiva i gradual i no suposarà una reducció de l’oferta actual d’AVE en aquestes poblacions.
Què és Avlo?
- Avlo és el tren d’alta velocitat de Renfe que permet viatjar a 300 quilòmetres per hora amb totes les comoditats, i al millor preu; des de 7 euros, amb un preu fix de 5 euros per a menors de 14 anys i descomptes per a famílies nombroses.
- Els bitllets es venen per tots els canals: web, app, taquilles, telèfon, màquines autovenda i agències de viatges
- Tots els trens disposen de wifi gratis, a través de la plataforma Playrenfe, que, a més, ofereix continguts exclusius i retransmissions en directe; són accessibles per a persones amb mobilitat reduïda, i compten amb màquines de venda automàtica de begudes fredes i calentes i snacks.
- El bitllet bàsic inclou dues peces d’equipatge: una de mà i una altra de cabina, totes dues sense límit de pes. També està inclòs un carret o cadira de bebè plegables.
- Els seus seients inclinables ofereixen endolls individuals i llum lectora.
- A la tarifa bàsica poden afegir-se altres extres, com a elecció de seient, canvis i anul·lacions fins a mitja hora abans de la sortida del tren o una peça d’equipatge addicional.
Susanna Martín és una directiva publicitària que viatja regularment a Lleida amb els seus dos fills i ens compta: “Ja l’estrès del viatge, els preparatius, maletes, arribar a temps… tot és una bogeria. Però hem descobert Avlo, que, juntament amb el preu i la tarifa de nens, ens facilita la vida tant amb l’equipatge inclòs com amb el servei gratis de carrets de bebè. Ara estem desitjant pujar-nos al tren per a tenir una estona de tranquil·litat mentre viatgem”.
Més informació: https://www.renfe.com/es/es/viajar/prepara-tu-viaje/quiero-avlo/ayuda
PlayRenfe en Avlo: https://www.youtube.com/watch?v=8dBk8px69Dg
Una mica d’història
L’estació de Figueres-Vilafant va ser la triada per a la sortida del primer servei comercial de Avlo, a les 5.35 del 23 de juny de 2021. Gairebé una hora després, a les 6.20 del matí, va partir de Madrid el primer tren amb destinació a Barcelona. L’estrena, que s’havia previst per a abril de 2020, va haver de suspendre’s a causa de la pandèmia de COVID-19.
Amb el primer aniversari es va poder constatar que el nombre de viatgers en aquesta línia s’havia triplicat respecte al període anterior, i que a més s’havia evitat l’emissió a l’atmosfera de 342.000 tones de CO₂ si els desplaçaments s’haguessin fet en vehicle privat, i més del doble si s’haguessin fet amb avió.
Una de les característiques importants del nou producte és que ha ampliat substancialment l’oferta de places en alta velocitat, ja que la incorporació de l’els Avlo no ha tingut incidència en el nombre de circulacions de trens AVE, Alvia o Intercity.
La flota Avlo: https://www.renfe.com/es/es/grupo-renfe/grupo-renfe/flota-de-trenes/avlo