Lleida
17/36° C (sol)
97% 26 km/h


El govern espanyol prohibeix les rebaixes a les botigues físiques si poden provocar aglomeracions



Genera confusió als comerciants de Lleida, que entenen que es vulguin evitar grups de gent però no que no es permetin ofertes


El govern espanyol va posar en alerta el comerç en publicar dissabte al BOE una ordre on prohibeix que es facin rebaixes a les botigues físiques si aquestes accions promocionals poden provocar aglomeracions de públic. 

El govern espanyol ha prohibit que els establiments comercials facin rebaixes a les botigues físiques per evitar aglomeracions. “Els establiments no podran anunciar ni dur a terme accions comercials que puguin donar lloc a aglomeracions de públic, tant dins de l’establiment comercial com en les seves immediacions”, diu una ordre del Ministeri de Sanitat publicada el passat dissabte al BOE. La restricció no afecta les  vendes en rebaixes online. “Aquesta restricció no afectarà les vendes en rebaixa ni tampoc vendes en oferta o promoció que es realitzin a través de pàgina web”, segons consta en l’ordre.

La mateixa ordre és la que regula la represa de l’activitat comercial en la fase 1, d’establiments sempre que no superin els 400 metres quadrats. En aquests casos, no es pot superar el 30% de l’aforament i s’ha de mantenir una distància mínima de dos metres entre les persones. Si el local és massa petit i no es pot respectar aquesta distància, només hi pot entrar una persona cada cop.

La patronal del tèxtil Acotex va dir que el Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme els va indicar que va fer una consulta al Ministeri de Sanitat, però “no cal interpretar el que s’estableix en la disposició addicional segona en el sentit que el que es restringeix i per tant es prohibeix són les rebaixes o promocions en sí mateixes”. Per tant, cal interpretar la norma en el sentit que el que es prohibeix són les aglomeracions. 

La disposició addicional del BOE també va generar controvèrsia a Pimec-Comerç. Fonts de l’entitat entenen que la mesura està pensada per “aquelles accions que, amb una mínima previsió, puguin generar acumulacions de clients que faci que no es puguin respectar les distàncies de seguretat” i posa com a exemple el Black Friday, amb imatges d’aglomeracions de compradors, o les campanyes d’establiments amb “descomptes molt agressius fora de la normalitat”. Per això, el president de Pimec-Comerç a Lleida, Manel Llaràs, entén que aquesta disposició no està pensada pel petit comerç tot i que admet que la redacció genera confusió i que es demanarà que se suprimeixi. 

Fonts de la FECOM van dir que es formaran cues de gent als carrers, ja que no es pot superar el 30% de l’aforament, i hi haurà persones que entraran al comerç per fer la tria del seu producte, però també hi haurà clients que vindran a recollir els productes rebaixats que han adquirit per internet. 

Més notícies a l'edició de LA MAÑANA en paper



SOBRE L'AUTOR

Articles relacionats