Lleida
6/18° C (núvols)
97% 26 km/h


La PAC, els mercats, el consum saludable i la comunicació més eficaç al consumidor centren la Jornada del Boví de Carn



La XXI edició, celebrada dijous 24 d’octubre a Alcarràs, ha comptat amb la coorganització de l’Associació de Ramaders de Boví de Carn d’Alcarràs, Asoprovac Catalunya, el Departament d’Agricultura i l’Ajuntament d’Alcarràs


La situació del mercat, la PAC post-2020, les exportacions, el consum saludable de la carn de vedella,  la defensa i promoció d’aquesta carn  i una comunicació més directa, ràpida i eficaç als consumidors han estat alguns dels temes tractats a la XXI Jornada del Boví de Carn d’Alcarràs, realitzada a ‘Lo Casino’ d’aquesta població lleidatana, el dijous 24 d’octubre, amb l’assistència d’uns 400 ramaders, veterinaris, estudiants i representants d’empreses i de diferents administracions.

La primera ponent, Matilde Moro, gerent d’Asoprovac Nacional va assenyalar, per exemple, que hi ha forces reptes a afrontar per aquest sector per a ser més competitius. A continuació, el tècnic de la subdirecció general de Productes Ramaders del Ministeri d’Agricultura, Pablo Bernardos, va apostar per diversificar les exportacions de boví de carn en viu davant la difícil situació a alguns països del nord d’Àfrica i va assenyalar que a principis de l’any vinent estarà enllestit el Reial Decret per a la creació d’una organització de caire estatal de productors bovins per evitar distorsions en el mercat i que es compleixin els reptes de la PAC post 2020.

El segon bloc va estar dirigit a la defensa del consum de carn. Així, de ‘salut i carn de vaquí’ va parlar el catedràtic emèrit  de Nutrició i Bromatologia de la Universitat de Barcelona (UB), Abel Mariné. De l’Institut de Comunicació Empresarial amb seu a Madrid, va ser present a la jornada el seu director, Daniel Rodríguez, que va comentar la percepció actual del consumidor, de la realitat, la velocitat de les xarxes socials, el pes dels ‘influencers’ en temes animalistes, les tendències veganes, la consciència per salvar el planeta. Tots aquest corrents sense una bona comunicació per part del sector boví el deixa en mans dels que poden anar en contra i, per tant, “cal informar i publicitar ràpida i eficaçment”. Finalment Javier López, gerent de Provacuno, va documentar i explicar el que s’està fent des d’aquesta interprofessional per a potenciar i defensar el consum de carn de vedella.

Aquesta jornada, que s’ha convertit en un referent per al sector, està organitzada per l’Associació de Ramaders de Boví de Carn d’Alcarràs (ARB), i compta amb Asoprovac Catalunya, el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament d’Alcarràs com a co-organitzadors. 

El president d’Asoprovac Catalunya, Ricard Godia ha intervingut en la jornada per posar en valor, una vegada més, la carn de vaquí i la importància que tenen les exportacions que s’estan duent a terme. Per la seva part, el president de l’Associació de Ramaders de Vaquí de Carn d’Alcarràs, Rubén Manonelles, ha valorat molt positivament aquesta XXI edició, tant a nivell d’assistents com de ponents, i ha encoratjat a tots a tornar l’any vinent.

La jornada ha finalitzat amb un dinar-degustació amb vedella al restaurant Palermo.

Més notícies a l'edició de LA MAÑANA en paper



Articles relacionats