L’embotelladora de refrescos Coca-Cola Europacific Partners va registrar un benefici net de 675 milions d’euros fins al juny, un 174,5% més que l’exercici anterior, i va incrementar un 18,5% el seu volum de vendes, fins als 8.280 milions d’euros. La companyia atribueix la millora de les xifres a la recuperació continuada de l’activitat dels restaurants, bars i cafeteries, la tornada dels viatges i el turisme. No obstant això, també apunta que l’aparició de la variant òmicron va alentir la recuperació al quart trimestre, especialment al canal d’hotels, restaurants i cafeteries (Horeca). Pel que fa a la península Ibèrica i Andorra, les vendes van créixer un 28,5% en termes interanuals, situant-se en els 1.375 milions d’euros.
A l’Estat també s’ha detectat una millora del comportament del canal d’Alimentació, després de l’impacte de la pujada de l’IVA de l’any passat.
“Continuem confiant en la resiliència de la nostra categoria malgrat unes perspectives més incertes a conseqüència de la volatilitat macroeconòmica i geopolítica, així com de l’escalada de la inflació”, ha dit el conseller delegat del grup Damian Gammell.
Tenint en compte el “sòlid” comportament del primer semestre, l’embotelladora ha decidit revisar a l’alça les previsions d’ingressos i benefici operatiu per al 2022.