Lleida
18-35° C (sol)
97% 26 km/h


30 anys d’una marca d’èxit



Avui fa 30 anys que es va constituir el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, que en aquests anys ha aconseguit promocionar el turisme sota el paraigua de la coneguda marca ‘Ara Lleida’


El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida compleix avui el 30è aniversari de la seva creació. L’ens es va constituir a l’Estany Gento el 18 de juliol de 1989, el mateix any que va néixer la marca ‘Ara Lleida’, que ha estat el paraigua sota el que s’ha promocionat l’oferta turística de la demarcació a escala estatal i internacional. ‘Ara Lleida’, com a producte bandera del Patronat, s’ha convertit en una de les marques turístiques estatals de referència en els últims 30 anys. El Patronat celebrava ahir en una nota que el sector turístic ha tingut en aquests anys un desenvolupament “transversal”, beneficiant tant al Pirineu com a la Plana, de fet, aquesta era la intenció des de la seva fundació.

El fet d’escollir un estany emblemàtic del Pirineu lleidatà per a celebrar l’acte de creació del Patronat, fa 30 anys, ja es va fer pensant en el pes que tindria el medi natural en el sector turístic a la demarcació. La realitat és que la predicció s’ha complert i en bona part gràcies a la tasca de difusió realitzada per ‘Ara Lleida’, el turisme al medi natural ha aconseguit uns bons resultats. En aquesta línia, el Patronat recordava el patrimoni cultural i natural que ha estat reconegut per la UNESCO o amb altres segells internacionals. Entre aquests, el Geoparc de la Conca de Tremp-Montsec, la destinació i reserva Starlight del Montsec, el Parc Nacional d’Aigüestortes o la Reserva de la Biosphere de la Val d’Aran.

En la mateixa nota ahir, també van assegurar que en aquests anys s’han fet valdre les particularitats que té cada territori. Així, destacaven l’ampli ventall d’eines i accions de comunicació, màrqueting i suport logístic o econòmic que segons ells, s’han dut a terme. També van destacar la col·laboració amb els diferents actors del sector públic i privat del territori i amb l’Agència Catalana de Turisme de la Generalitat de Catalunya. El president de la Diputació, Joan Talarn, va expressar ahir la seva satisfacció pels 30 anys de vida del Patronat de Turisme i va afirmar que, de cara al futur immediat, “cal seguir treballant amb esforç i en plena col·laboració amb els diferents agents implicats en la promoció turística del territori, tant en l’àmbit públic com privat”.

Igualment, va fer referència al model de turisme, assegurant que aquest “s’ha de fonamentar en un model de qualitat, sostenible i responsable”. Per la seva banda, Rosa Pujol, com a nova vicepresident del Patronat de Turisme, es va mostrar agraïda per la nova responsabilitat al capdavant de l’àrea de Turisme de la Diputació de Lleida. Sobre això, cal recordar que aquesta és la primera vegada que la vicepresidència del Patronat recau en una dona. Pujol també es va mostrar satisfeta per haver assolit el 30è aniversari en un context de bons resultats del sector turístic, va assegurar. 

Aquesta efemèride arriba en un bon any per al turisme a Lleida, ja que les dades de l’INE situen el 2018 com el millor any de la història quant a nombre de viatgers i pernoctacions. També la Memòria Econòmica de Catalunya 2018, presentada la setmana passada a Lleida, destaca que el sector turístic de les comarques de Lleida va ser el més positiu de les quatre demarcacions. Per a la campanya d’aquest estiu, el Patronat espera que es puguin repetir els bons resultats que asseguren que va donar l’any 2018. Al mateix temps, es mostraven optimistes sobre la possibilitat de consolidar els nivells d’ocupació, que de fet, està registrant increments a les comarques del Pirineu i les Terres de Lleida des de l’estiu de l’any 2013. 

En cas de complir-se les previsions que apuntava ahir l’ens, la demarcació de Lleida rebrà durant aquest estiu uns 615.000 turistes, que faran al voltant d’1.750.000 pernoctacions en els establiments de turisme reglat i no reglat. Aquesta dada quedaria al marge de les segones residències, que no estan quantificades. A pesar d’això, esperen que aquestes també gaudeixin de bons nivells d’ocupació. Una altra dada sobre la qual l’ens va treure pit es el turisme estranger, que el 2018 va registrar el millor resultat de tots el temps.

El conjunt de resultats que es van presentar ahir superarien el nombre de pernoctacions registrades l’any 2006, que fins ara ostentava el rècord. Actualment, la demarcació de Lleida disposa de 72.600 places d’allotjament turístic, de les quals 47.800 corresponen a l’oferta de càmpings, turisme rural, apartaments turístics i hoteleria, i les altres 24.800 places corresponen als allotjaments turístics en albergs, refugis, campaments, cases de colònies, apartaments d’ús turístic, etc. 

Un sector bandera del turisme a Lleida es l’esqui, que hauria aconseguit tancar un bon any a pesar de l’escassetat de precipitacions que s’ha registrat la darrera temporada. El 22 d’abril de 2019 les estacions d’esquí del Pirineu de Lleida van tancar la campanya amb la venda d’1.327.587 forfets, el que significaria el segon millor registre dels darrers 10 anys. Aquest registre només es va superar l’hivern del 2018, quan es van vendre 1.348.094 forfets. D’altra banda i a pesar de l’escassetat de neu, la darrera ha estat la temporada més llarga de la història amb 173 dies d’esquí.

Més notícies a l'edició de LA MAÑANA en paper



SOBRE L'AUTOR

Articles relacionats