Lleida
2/8° C (núvols)
97% 26 km/h



Educació exigirà l’escolarització mixta o eliminarà el concert als centres que segreguen per sexe



No permetrà diferències en l’accés de l’alumnat


Educació ultima l’esborrany del nou decret d’admissió d’alumnes que neix amb l’objectiu de reduir la segregació escolar a Catalunya i el qual incorpora la major part de propostes del Pacte impulsat pel Síndic.

S’aposta per la creació de les taules locals de planificació educativa, els òrgans amb participació dels ajuntaments que treballaran per determinar l’oferta educativa en els centres del municipi i la planificació de les zones escolars. Amb el nou decret també s’exigirà a les escoles sufragades amb fons públics que garanteixin la coeducació i per tant, es podran excloure les escoles que separen per sexe.

A través del nou decret d’admissió d’alumnes, el Departament també vol fer un pas més per eliminar el concert educatiu a les escoles que segreguen per sexe i aposta per exigir l’escolarització mixta als centres que integren el Servei d’Educació de Catalunya, és a dir, que estan sufragats amb fons públics. Fonts del Departament han apuntat que la LEC ja exigeix el principi de coeducació i per això defensen que no es poden establir diferències en l’accés de l’alumnat per raó de gènere en els processos d’admissió. Així doncs, les escoles que separen per sexes podrien perdre el concert educatiu en la propera renovació si no garanteixen l’escolarització mixta en els seus centres.

LES TAULES LOCALS

Així, segons l’esborrany, les taules locals de planificació educativa seran els òrgans a través dels quals els ajuntaments podran participar de la configuració del mapa escolar del municipi. En els municipis de més de 20.000 habitants també es recomanarà crear les oficines municipals d’escolarització. Una de les funcions de les taules serà participar en la delimitació de les àrees d’escolarització. La proposta del Departament és que incloguin sempre centres públics i privats per garantir la pluralitat educativa però la presència de centres concertats no és una condició com si que ho és la presència de centres pública.

Per primera vegada el Departament diferencia les necessitats educatives especials que fan referència als infants que poden tenir trastorns d’aprenentatge o altres situacions, i els que tenen necessitats específiques, que corresponen a situacions socioeconòmiques o culturals que poden comportar més vulnerabilitat. Per garantir el repartiment equitatiu d’aquest alumnat, el nou decret vol millorar la seva detecció a través de la implicació dels municipis amb les taules locals de planificació. A banda, es volen establir mesures com ara la reducció del nombre màxim d’alumnes per grup en tots o alguns dels centres d’una mateixa àrea d’escolarització.

Més notícies a l'edició de LA MAÑANA en paper



Articles relacionats