Lleida
8/20° C (sol i núvols)
97% 26 km/h



El CAC, la Generalitat i la CCCMA impulsen la campanya #ThoEstàsPerdent per fomentar l'esport femení als mitjans



Mireia Belmonte, Laia Sanz, Alexia Putellas, Laia Palau i Maria Vicente surten als anuncis que es difondran en 86 mitjans


El Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC), en col·laboració amb la Secretaria General de Esport i de l’Activitat Física del Govern de la Generalitat, l’Institut Català de les Dones (ICD) i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), impulsen la campanya #ThoEstàsPerdent per promoure una presència més gran de les dones esportistes als mitjans. Els anuncis de la campanya estan protagonitzats per la nadadora Mireia Belmonte, la pilot de motos Laia Sanz, la futbolista Alexia Putellas, la jugadora de bàsquet Laia Palau i l'atleta Maria Vicente. Els anuncis s'emetran per 86 mitjans, entre els quals hi ha les principals televisions, ràdios, agències de notícies i premsa generalista i esportiva.

L’objectiu de la campanya és promoure una presència més gran de les dones esportistes als mitjans, contribuint així a avançar a cap a la plena igualtat, trencar estereotips socials i mediàtics respecte de l’esport femení i posicionar-lo com un contingut d’interès i capaç d’atraure grans audiències. També pretén consolidar en l’audiència, especialment en infants i adolescents, referents de l’esport femení, ja que massa sovint només tenen com a referents esportistes masculins.

En els anuncis, les cinc esportistes acompanyen el missatge de la campanya amb el gest de tapar-se la meitat de la cara com a símbol que no veure esport femení suposa perdre’s la meitat de l’espectacle. Les institucions promotores de la campanya han contactat amb clubs, federacions i esportistes, tant masculins com femenins, per llançar-los un challenge perquè contribueixin a difondre aquest gest com una manera de donar suport i d’adherir-se a la campanya.

En l'acte de presentació el president del CAC, la tricampiona d’Europa i subcampiona olímpica de bàsquet Laia Palau ha dit que "és important apostar per la creació de referents esportius femenins". "Quan jo vaig començar, no sabia si es podia ser jugadora de bàsquet i si un es podia guanyar la vida així. No puc dir que hagi tingut barreres, però el cert és que tampoc he tingut les mateixes condicions que els esportistes masculins", ha reblat.

D’altra banda, 86 mitjans de comunicació, entre els quals hi ha les principals televisions, ràdios, agències de notícies i premsa generalista i esportiva, s’han adherit al document "Compromís dels mitjans per impulsar l’esport femení". El text proposa donar més visibilitat a les dones esportistes, avançar cap a una cobertura equilibrada entre l’esport masculí i el femení en cada mitjà i evitar els estereotips de gènere en el tractament de l’esport. Els mitjans es comprometen a formar en perspectiva de gènere el seu personal en l’àmbit dels esports i a fomentar la presència paritària de periodistes en les redaccions i en els espais d’opinió i les tertúlies esportives.

Més notícies a l'edició de LA MAÑANA en paper



SOBRE L'AUTOR

Articles relacionats