Lleida
6/23° C (sol)
97% 26 km/h

Actualitat sobre el coronavirus


El Congrés aprova no prorrogar la concessió de l'autopista AP-2 entre El Vendrell i Lleida



Tampoc l’AP7 entre Cambrils i la Jonquera


El diputat del Grup d’Esquerra Republicana de Catalunya – Sobiranistes, Xavier Eritja, ha defensat avui, en el marc de la Comissió de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana del Congrés una proposició no de llei mitjançant la qual es demanava al Govern espanyol no ampliar ni prorrogar les concessions de les autopistes AP-2 i AP-7 per tal de compensar el descens de tràfic de les mateixes durant l’estat d’alarma, tal i com anunciaven alguns mitjans, a finals d’abril, que la corporació ABERTIS ho reclamava a l’Executiu.

Eritja ha defensat que la finalització de les esmentades concessions suposa una gran oportunitat per a desfer l’embolic viari català i ‘poder apostar definitivament per un model de mobilitat sostenible en el qual els catalans i les catalanes no hagin de pagar mitjançant peatges infraestructures que ja han estat sobradament amortitzades per unes empreses concessionàries que han rebut beneficis milionaris’ i ha posat com a exemple el tram de l’AP7 entre Molins de Rei i Martorell que ‘ja ha estat pagat més de 80 cops’.

El republicà ha recordat que pel que fa a Catalunya, les vies afectades són l’AP7 entre Cambrils i la Jonquera i l’AP-2 entre El Vendrell i Lleida i que en ambdós casos, el contracte de concessió finalitza l’1 de setembre de 2021; alhora que ha afegit que si aquesta pròrroga es fes efectiva ‘l’estat espanyol demostraria més sensibilitat vers aquestes grans concessionàries que cap a la ciutadania i el teixit empresarial català, majoritàriament format per pimes, tal i com sostenen també les Cambres catalanes, el RACC i la Cecot’.

De la mateixa manera, el lleidatà, va demanar a l’Executiu espanyol que no incrementés el preu dels peatges de les esmentades autopistes fins a la finalització de la concessió i que s’obrís un debat sobre quin haurà de ser, a partir d’ara, el model de gestió, finançament i manteniment d’aquestes infraestructures.

‘Per aquest motiu hem volgut incloure, amb una esmena transaccional, amb el grup socialista d’aquesta cambra la proposta d’impulsar els treballs per a la definició d’un sistema de gestió i finançament de la xarxa de carreteres, autovies i autopistes just, equilibrat i sostenible’, ha conclòs Eritja.

Més notícies a l'edició de LA MAÑANA en paper



SOBRE L'AUTOR

Articles relacionats