Lleida
-1 / 18° C (sol)
97% 26 km/h


El restaurant Brasa d’Or guanya el premi a la Millor Tapa 2016 a la Food Explorers de Ruta



La tapa guanyadora porta per títol Ale pop! i té el pop com a ingredient principal, combinat amb cansalada ibèrica i patata confitada


El restaurant Brasa d’Or del barri dels Magraners de Lleida ha rebut avui dilluns el premi a la Millor Tapa 2016 de la Food Explorers de Ruta, el nou concepte de ruta de la tapa de San Miguel que entrega el gremi d’Hostaleria de Lleida. El secretari general de la Federació d’Hostaleria de Lleida, Ramon Solsona ha estat l’encarregat de lliurar el guardó al xef del restaurant, Òscar Ruiz.

La tapa guanyadora d’entre les dels 55 establiments d’hostaleria lleidatans que han participat a la ruta, porta per títol Ale pop! i està elaborada amb pop, cansalada ibèrica confitada a baixa temperatura i base de patata confitada. Un jurat format per representants de la Federació d’Hostaleria de Lleida i l’AMYCE (Associación de Maîtres y Camareros Españoles) ha puntuat la presentació, la qualitat, l’elaboració i l’originalitat de la tapa.

Els 55 establiments participants han servit 20.000 tapes al llarg de la segona edició de la Ruta, que s’ha reinventat aquest any sota el concepte “Food Explorers de Ruta” i ha estat organitzada per la Federació d’Hostaleria de Lleida amb la col·laboració de l’Ajuntament de Lleida, Turisme de Lleida, el Consorci de Comerç, Moda i Artesania de Catalunya i San Miguel. Els 55 establiments que n’han format part han ofert del 9 al 19 de juny, de dijous a diumenge, una tapa dissenyada expressament per la ruta, que s’ha servit amb una San Miguel Especial o San Miguel 0,0% per 2,40 euros.

Els restaurants participants han comptat aquest any amb l’assessorament del xef Juan Pozuelo, que ha contribuït al disseny d’una oferta gastronòmica diferent, adaptada a cada establiment i adequada als seus clients.

El concepte creatiu proposat en aquesta edició i en el que s’agrupen totes les iniciatives gastronòmiques de San Miguel ha estat “Food Explorers”, en el que conflueixen cuina de fusió, tendències emergents i cuina tradicional. També s’ha introduït la utilització d’utensilis originals per consumir les tapes, des de platets orientals a plats de cartró-fusta, recipients de bambú, pinces de sushi, entre altres.

La Brasa d’Or: cuina provocadora i producte de qualitat, les claus de l’èxit

Segons ha explicat el xef de la Brasa d’or, Òscar Ruiz, que l’any passat va quedar en segona posició al concurs de la Ruta de la Tapa, la clau de l’èxit del restaurant que regenta és una cuina provocadora, producte de molta qualitat i innovació en l’elaboració i la presentació. La tapa guanyadora ha obtingut les millors puntuacions en textures, olors i sabors; creativitat i originalitat de la recepta, presentació i ingredients, paràmetres en els que s’ha basat el jurat per fer la valoració final.

“L’objectiu que perseguim és buscar l’efecte sorpresa al paladar del client” explica Ruiz. El pop, ingredient de la tapa guanyadora, és de fet un dels ingredients habituals tant al menú com a la carta del restaurant. De fet a més del producte de temporada, cada dia hi ha peix fresc al menú, que té com a base la brasa i que pot ser des d’un senzill rap, un bacallà o una tonyina fins a unes ostres amb foie.

El centre de producció de cervesa de Lleida va ser el marc elegit el passat 6 de juny per donar a conèixer tots els detalls de la segona edició de la Food Explorers de Ruta. Es tracta d’un centre de producció del que se’n subratlla la innovació, un element distintiu de San Miguel.

Des de la planta lleidatana, s'ha impulsat especialment la R+D de la companyia i s'han ideat llançaments que han revolucionat el sector, com la categoria de cerveses 0,0% o la primera cervesa ecològica d'Espanya, San Miguel ECO. El desenvolupament de les tecnologies més noves aplicades als processos de producció i control han convertit a aquesta planta en un centre modern que combina la més pura tradició cervesera amb un alt grau d'automatització, la qual cosa permet tenir una garantia total de qualitat del producte i assegurar la màxima seguretat, eficiència i sostenibilitat industrial.

Tot i això, San Miguel porta des de 1890 explorant el món a la recerca de les millors experiències cerveseres, entenent aquest viatge com un creuament de cultures, estils de vida i tradicions i, sobretot, com un aprenentatge continuat.

Informació: San Miguel / Fotografia: Ramon Gabriel

Més informació accedint al web com a subscriptor/-a en aquest enllaç



SOBRE L'AUTOR

Articles relacionats