Lleida
13-26° C (pluja)
97% 26 km/h


Els pàrquings de Lleida superen el preu de la mitjana espanyola amb 4,83 euros les dues hores



Els set principals aparcaments gestionats per l’empresa privada a la ciutat són més cars que els de Sant Sebastià o Pamplona


La ciutat de Lleida es troba entre aquelles capitals on resulta més car aparcar en un pàrquing, ja que el preu per deixar el cotxe sota un ‘sostre’ durant dues hores se situa en els 4,83 euros de mitjana mentre que la mitjana espanyola és de 4,16 euros. Les dades s’extreuen en comparar les xifres d’un estudi publicat el maig passat per l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) amb els preus de set pàrquings destacats de la ciutat de Lleida. 

En quasi tots els casos –a excepció del pàrquing de l’estació de Renfe– el preu d’aquests està per damunt del de ciutats importants com ara Sant Sebastià, on paguen de mitjana 3,93 euros per dues hores, o Pamplona, amb 4,22 euros. Entre les ciutats que superen Lleida es troben Barcelona, Madrid, València o per molt poc, Tarragona. Per la franja baixa però, són moltes més les ciutats que estarien per sota de la capital de Ponent, moltes d’elles amb més força turística que Lleida com ara Sevilla, Palma, Màlaga o Saragossa, però amb uns pàrquings més barats. 

Dels que hem comparat el més barat és el de l’estació de Renfe, on es pot aparcar durant dues hores per 3,20 euros, i el més car és el de Ricard Vinyes. Entremig hi ha els pàrquings de l’Arnau de Vilanova, d’Avinguda Blondel, el de la Llotja, el de l’Auditori Enric Granados i el de la Plaça Sant Joan. No obstant això, aquests preus es calculen per cada hora i bona part d’aquestes empreses posen a la disposició dels usuaris nombroses tarifes. A pesar de la crisi econòmica, l’estudi d’OCU també explica que en els darrers 12 anys el preu dels aparcaments d’aquest tipus hauria pujat fins a un 20% (per a períodes d’aparcament superiors a 48 minuts). Així, tot i la recessió econòmica i a pesar que l’IPC en aquest període no hauria pujat més del 14,4%, el preu per aparcar el vehicle ha augmentat més. 

L’entrada del nou govern municipal a Lleida però pot plantejar interrogants sobre quin és el futur del model de mobilitat. En una entrevista a LA MAÑANA, el regidor de Mobilitat, Joan Ramon Castro, va explicar que volen apostar per “reduir” l’ús del vehicle privat al centre, fomentant el transport públic. Igualment, el nou consistori vol ‘pacificar’ nombrosos carrers, tallant-los a la circulació o fixant la velocitat a un màxim de 30 km per hora en aquests. Aquest foment del transport públic pot tenir conseqüències sobre el vehicle privat en una ciutat on fins ara, aquest encara és majoritari. Caldrà veure com evoluciona l’intent de reduir el pes del vehicle privat al centre de la ciutat i com afectarà aquest  fenomen als pàrquings, als seus preus i sobretot als ciutadans.

Més notícies a l'edició de LA MAÑANA en paper



SOBRE L'AUTOR

Articles relacionats