Lleida
5-15° C (pluja)
97% 26 km/h


Front comú dels alcaldes del Pla d'Urgell per exigir a Foment un tercer carril i millores urgents a l'A-2



Asseguren que la via s'ha quedat "obsoleta" per assumir els més de 33.000 vehicles al dia que hi passen i insten al Segrià, l'Urgell i la Segarra a sumar-se a la petició


El Consell Comarcal de Pla d'Urgell ha celebrat aquest dilluns al vespre una cimera d'alcaldes de la comarca per consensuar un manifest per exigir al Ministeri de Foment la millora i construcció d'un tercer carril en els dos sentits de la marxa a l'autovia A-2 al seu pas per les comarques de Ponent. Els alcaldes consideren que des de la seva posada en servei fa més de 27 anys, l'autovia s'ha quedat "obsoleta" per assumir un volum de trànsit que amb dades de 2017 situava en 33.339 vehicles per dia al seu pas per Mollerussa. El president del consell i alcalde de Poal, Rafel Panadés, ha remarcat que les queixes per l'estat malmès del ferm en alguns punts del traçat han augmentat d'una manera més agreujada aquest darrer any. Així mateix també ha incrementat la sinistralitat amb accidents mortals passant d'1 a 4 aquest 2019 en comparació amb l'any passat.

La cimera d'alcaldes del Pla d'Urgell ha acordat un manifest amb dues peticions concretes adreçades al Ministeri de Foment, titular de l'A-2. La primera és l'execució de les obres necessàries per a la construcció d'un tercer carril en els dos sentits de la marxa amb l'objectiu d'incrementar la seguretat i contribuir a reduir els "constants" accidents que es produeixen en el tram lleidatà. La segona mesura és actuar amb la "major brevetat possible" al tram lleidatà de l'autovia per a la "millora i la conservació òptima del ferm".

Està previst que el contingut d'aquests acords es traslladi al Ministeri però també als ajuntaments de Ponent de les comarques per on discorre l'A-2, als respectius consells comarcals del Segrià, l'Urgell i la Segarra, a la Diputació de Lleida, a les Cambres de Comerç de Lleida i Tàrrega i al Departament de Territori i Sostenibilitat.

Al manifest es posa de relleu que l'autovia A-2 és "l'única opció de via ràpida" al Pla d'Urgell i que per aquest motiu esdevé un dels "principals corredors de mobilitat territorial" de la comarca. El traçat passa pels termes de Bell-lloc d'Urgell, Sidamon, Palau d'Anglesola, Fondarella, Mollerussa, Vila-sana, Golmés i Castellnou de Seana, des que es va posar en servei fa més de 27 anys.

També s'indica pel que fa a l'economia que l'A-2 és "estratègica", especialment per al sector agroalimentari i logístic de la comarca. Segons dades públiques del sòl logístic a Lleida, la superfície de magatzem logístic de la comarca ja era de 120.000 metres quadrats al 2015, només superada pel Segrià a les comarques de Ponent. Conseqüentment, el volum de trànsit pesat que s'hi registra a l'A-2 és elevat.

Els alcaldes volen que es construeixi un tercer carril en els dos sentits de la marxa en la totalitat del tram lleidatà per "augmentar la seguretat i minimitzar les congestions" viàries que es registren, sobretot quan hi ha algun accident. Precisament respecte a la sinistralitat s'ha volgut posar el focus en el fet que aquest 2019 ja hi ha hagut 4 víctimes mortals a l'A-2 al seu pas per la demarcació de Lleida mentre que l'any passat només 1 tot i que al 2016 i al 2017 també n'hi va haver 4.

Finalment, respecte a la densitat de vehicles, les darreres dades publicades al 2017 indiquen que l'A-2 va registrar al seu pas per Mollerussa 33.339 vehicles al dia. Si aquesta xifra es compara amb l'AP-2 és significativament superior ja que les dades apunten que el traçat lleidatà de l'autopista registra una mitjana de 10.500 vehicles al dia.

Més notícies a l'edició de LA MAÑANA en paper



SOBRE L'AUTOR

Articles relacionats