Lleida
6/23° C (sol)
97% 26 km/h

Actualitat sobre el coronavirus


La comercialització de l'oli per internet i les xarxes, a debat a la Fira de Sant Miquel



La jornada “Com promocionar el teu oli a Internet i noves normes de comercialització” ha ofert recomanacions pràctiques


La Fira Agrària de Sant Miquel i el saló Eurofruit han acollit avui la jornada tècnica sobre “Com promocionar el teu oli a Internet i noves normes de comercialització”, amb més de 90 inscrits i en la qual s'ha animat els productors d'oli a optimitzar els seus recursos de màrqueting digital per impulsar les vendes online, sobretot en un moment de canvi de criteris dels consumidors relacionat amb la pandèmia del coronavirus.

Lluís Gaya, cap del sector de l'olivera de l'associació agrària de Joves Agricultors i Ramaders de Catalunya (JARC), ha obert la jornada i ha recordat que “JARC ha participat en les jornades de l’oli des del 1997 i hem aportat temes d’interès per al sector per fomentar la participació i amb un alt nivell d’assistència”. “Enguany hem escollit el tema de la comercialització digital perquè la gent més jove hi aposta per aquesta via i ara, amb la pandèmia, encara ha crescut l’interès pel màrqueting digital i la seva implantació s’està accelerant”, ha dit i ha afegit que: “Malgrat que al nostre sector li agrada molt el tracte directe amb el client, ens hem d’obrir a tots els canals de venda possibles”.

Després, Gemma Capell Dalmau, directora de l'agència de gastromarketing Red Flavors, ha ofert la ponència “Oleo Marketing Digital: com promocionar el teu producte a internet”. Capell ha ofert una visió “panoràmica” de totes les possibilitats que ofereixen les noves tecnologies per assolir l'objectiu d'arribar a uns consumidors cada vegada més selectius i que aposten per la compra online. Segons ella, els productors d'oli d'oliva ja tenen un bon producte, però això pot ser insuficient per arribar als clients, que també busquen altres valors intangibles, com la imatge o el valor de la marca. “Publicar la nostra oferta a les xarxes socials només és la punta de l'iceberg i cal optimitzar els recursos informàtics”, ha afegit.

“Per assolir l'objectiu cal tocar moltes tecles i ningú en sap ben bé quines”, ha dit, de manera que ha calgut apostar per l'assessorament dels professionals per fer una anàlisi de la situació de cada oferta, elaborar un pla de màrqueting, establir una estratègia i fer accions concretes. “Hi ha gent que vol intentar fer-se una difusió pròpia, però cal que pensin que si els hi falla el cotxe segurament aniran al mecànic i que, per tant, el més adient és que en el cas de la comercialització per internet demanin consell als professionals de la comunicació”.

Per últim, la cap de Política Agrària i Institucional de JARC, Gemma Comajuncosa, ha explicat les noves normes i reglaments sobre la comercialització de l'oli d'oliva, per acabar la jornada amb un torn de precs i preguntes.

L'activitat tècnica ha estat organitzada pel Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat i per l'associació agrària de Joves Agricultors i Ramaders de Catalunya (JARC).

Més notícies a l'edició de LA MAÑANA en paper



SOBRE L'AUTOR

Articles relacionats