Lleida
6/15° C (sol)
97% 26 km/h



La Diputació convoca el grup de treball de la línia Lleida-Manresa per implementar les Rodalies



Denuncia “una greu discriminació amb la resta de capitals” perquè no s’han desenvolupat tot i ser aprovades l’any 2013


Serveis “clarament insuficients”, “horaris inadequats”, “greu discriminació amb la resta de capitals catalanes”. Són reivindicacions històriques del territori respecte al servei de Rodalies a la demarcació. Unes reivindicacions que ahir també van entrar al ple de la Diputació en forma de declaració institucional i a partir de la qual el president Joan Talarn va anunciar la convocatòria del grup de treball de la línia Lleida-Manresa per poder implementar les Rodalies de Lleida, previst al Pla de Viatgers de Catalunya 2008-2012, i que mai no s’ha portat a la pràctica. El que es vol aconseguir amb aquest grup és, d’una banda, el servei de Rodalies a la demarcació de Lleida i encarar “d’una forma definitiva” la connectivitat entre Lleida i Barcelona a través de l’Avant. 

En aquest sentit, la vicepresidenta Estefania Rufach va recordar que “l’any 2013 es va aprovar la creació dels nuclis de Rodalies de Tarragona, Girona i Lleida. Com a conseqüència el 2014 es van crear  els nuclis de Tarragona i Girona,les Rodalies de Lleida mai no es van crear”. En paral·lel, des de la institució també es va demanar incrementar fins a 14 freqüències per sentit diàries dels serveis d’Avant entre Lleida i Barcelona, per les quals també es demana que siguin considerades d’Obligació de Servei Públic, amb dret a rebre subvencions. 

D’altra banda, durant el ple també es va anunciar la redacció del Pla Zonal de Lleida, amb el qual es farà un estudi sobre les carreteres que són susceptibles de passar a ser titularitat de la Diputació o la Generalitat. Així mateix, es farà un estudi econòmic per determinar quina inversió es requereix i, tenint en compte les variables que puguin sorgir, “es farà una planificació a quinze anys vista per poder executar aquestes obres de millora en funció de la disponibilitat pressupostària”. 

Aquest anunci es va fer arran de la moció presentada pel PSC i UA, que va ser aprovada per unanimitat i que demanava a la Diputació que “lideri un Pla Director d’Infraestructures viàries de les Terres de Lleida, el Pirineu i l’Aran. El portaveu socialista, Fèlix Larrosa, va argumentar que “un territori amb bones infraestructures viàries és més competitiu, té més possibilitats de futur, atreure inversions i de captar i retenir talent”. 

Rebuig de l’ens a la resolució de la JEC contra Torra i Junqueras

El ple també va aprovar una moció de rebuig a la resolució de la Junta Electoral Central respecte a la inhabilitació del president de la Generalitat Quim Torra i sobre la negació de la condició d’eurodiputat d’Oriol Junqueras. La moció va ser aprovada però no va ser absent de retrets, especialment amb la diputada de Ciutadans, Maria Burrel, que els va recordar que “la immunitat no és impunitat” i els va avisar: “Assumir discursos que pretenen sotmetre’ns a interessos partidistes en pro  d’una mala entesa voluntat democràtica és obrir la porta al totalitarisme”. 

Aproven la moció d’En Comú sobre mesures de contaminació

El ple d’ahir també va donar llum verda a la moció presentada pel grup d’En Comú Podem que demanava que les Terres de Lleida, l’Alt Pirineu i l’Aran disposin d’instruments suficients per identificar les fonts emissores de contaminants de l’aire i per mesurar-ne la qualitat. La moció es va aprovar en una votació separada per punts, en què Ciutadans es va abstenir en alguns d’ells i el grup de Junts per Catalunya hi va votar en contra.

Més notícies a l'edició de LA MAÑANA en paper



SOBRE L'AUTOR

Articles relacionats