Lleida
14/29° C (sol i núvols)
97% 26 km/h

Actualitat sobre el coronavirus


L’aeroport d’Alguaire aprofita l’oportunitat



La crisi del coronavirus ha portat a moltes aerolínies a buscar espais com Lleida-Alguaire per aparcar i mantenir els avions


Les restriccions de mobilitat provocades per la crisi del Covid-19 han aturat en sec el turisme arreu del món. Un dels sectors més afectats per aquesta aturada ha estat el de les aerolínies, les quals, segons dades d’Aeroports de Catalunya, han vist reduïda entre un 90 i un 95 per cent la seva facturació. Això ha portat a moltes d’aquestes empreses propietàries d’aeronaus a buscar espais on poder aparcar i mantenir els avions que ara mateix no estan volant. Un d’aquests llocs és l’aeroport de Lleida-Alguaire, el qual ja acollia avions de companyies com Norwegian, i que ara es prepara per rebre’n més mentre duri la crisi actual.

Segons el secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Isidre Gavín, “la crisi actual és molt greu pel sector aeronàutic, inclús per l’aeroport d’Alguaire, però també ha tingut conseqüències positives, com l’augment de la demanda per utilitzar Lleida-Alguaire com a base de manteniment”. Segons Gavín, aquest augment de la demanda es fruit de les polítiques que ha aplicat el Departament de Territori i Sostenibilitat per reencarar aquesta infraestructura cap a l’activitat industrial. El propi conseller de Territori, Damià Calvet, durant la seva darrera visita a l’aeroport el passat sis de març ja va manifestar aquesta voluntat: “Des del Govern i en col·laboració amb la Taula Estratègica de l’Aeroport d’Alguaire,  hem aconseguit donar-li la volta a l’aeroport i focalitzar-lo cap a una activitat de valor afegit: industrial, de formació i d’innovació”.

Aquell mateix dia es van anunciar una sèrie d’inversions publiques i privades, amb valor de cinc milions i mig d’euros, per ampliar les plataformes d’estacionament d’aeronaus i la construcció d’un nou hangar.  Segons el secretari Isidre Gavín, les ampliacions de les plataformes s’han convertit en “prioritàries” vista la gran demanda i confia en que les primeres fases estiguin acabades durant els propers mesos. L’empresa concessionaria Aeronpark tenia previst invertir més de dos milions d’euros en ampliar la seva plataforma en deu hectàrees més i així poder acollir fins a 50 avions (ara mateix n’hi ha una dotzena). Segons Gavín, malgrat la situació actual, aquestes obres mantenen el calendari previst. El que si que s’endarrerià serà la construcció d’un hangar per part d’Aeroports de Catalunya, ja que la licitació del projecte es va aturar per l’estat d’alarma, però la Secretaria la reprendrà aquest mateix més de maig per via telemàtica. 

Amb la reorientació de l’activitat, centrant-se en el manteniment i la formació, l’aeroport va augmentar durant el 2019 prop d’un 400 per cent les seves operacions respecte de l’any anterior. Des de la Secretaria d’Infraestructures confien que, tot i la crisi del Covid-19, no s’aturi aquest creixement.  

Més notícies a l'edició de LA MAÑANA en paper



SOBRE L'AUTOR

Articles relacionats