Lleida
18/32° C (sol)
97% 26 km/h

Actualitat sobre el coronavirus


L’atenció primària reforça l’equip de professionals mediadors a Lleida



Actuen com a nexe d’unió entre els professionals i els dispositius que s’han habilitat al territori


L’atenció primària reforça l’equip de professionals mediadors de l’àmbit de Lleida amb la incorporació d’un nou mediador s’amplia l’equip de professionals que actuen com a nexe d’unió entre els professionals i els dispositius que s’han habilitat al territori per donar cobertura a les necessitats sociosanitàries de la població.

L’equip disposarà a partir d’ara de 7 professionals mediadors que actuaran com a nexe d’unió entre els professionals sanitaris de l’atenció primària, els temporers i els diferents dispositius d’aïllament que s’han creat.

Funcions dels mediadors interculturals en l’àmbit de la salut

La principal tasca dels mediadors interculturals és facilitar la comunicació intercultural entre usuaris i professionals de diferents cultures. Entre les tasques més específiques que duen a terme destaquen les següents:

- Facilitar a usuaris i professionals la informació necessària per millorar la qualitat assistencial: informar els pacients sobre les normes i el funcionament del sistema sanitari, els drets i deures que tenen i difondre les recomanacions incloses en els programes sanitaris.

- Traduir el contingut lingüístic, assegurant una traducció correcta i adaptada a la situació, i la interpretació cultural que permeti una comunicació fluida i eficaç.

- Realitzar el seguiment dels casos i de l'activitat de mediació.

- Detectar situacions susceptibles de provocar conflictes i intercedir en la seva resolució.

- Fomentar l’educació comunitària en l’àmbit de la salut.

- Desenvolupar en equip projectes comunitaris relacionats amb les necessitats de cada zona i població.

 

Amb l’actual situació de la COVID-19, la seva incorporació ha de:

- Facilitar a les persones immigrants la comprensió de les recomanacions de salut per evitar els contagis (com són les mesures de distanciament social, mesures d’higiene i reconeixement dels símptomes compatibles amb la malaltia) per al seu correcte compliment.  

- Oferir el suport a l’equip d’assistència per millorar la comunicació (tan idiomàtica com cultural) entre els professionals i el pacient immigrant per augmentar l’efectivitat de les accions d’acollida i, quan sigui necessari, la detecció i el seguiment de les patologies. Hauran d’entendre i conèixer els mecanismes de coordinació amb el sistema sanitari, per tal d’evitar al màxim la propagació de la COVID-19.  

- Donar suport a les persones immigrants en cas que necessitin els serveis sanitaris, i identificar aquells casos que requereixin suport social.

Per tot això es fomentarà el treball conjunt amb els treballadors socials de salut, municipals i dels consells comarcals per tal de detectar necessitats d’aïllament en cas de no poder realitzar-lo correctament en el seu domicili o allotjament.

Més notícies a l'edició de LA MAÑANA en paper



SOBRE L'AUTOR

Articles relacionats