Lleida
10-19° C (pluja)
97% 26 km/h


Marc Márquez clava un cop gairebé definitiu al campionat



Contundent victòria al circuit d'Alcanyís


La contundent victòria de Marc Márquez (Repsol Honda RC 213 V) al Gran Premi d'Aragó de MotoGP, al circuit Motorland d'Alcanyís, ha suposat el cop gairebé definitiu a la lluita pel títol mundial del pilot català, que no va donar opció a cap dels seus rivals.

Márquez va sortir, va tirar i va vèncer, sense més arguments que els estrictament necessaris, ritme i velocitat per arribar a tenir un avantatge de més de sis segons respecte als seus immediats perseguidors, i encara va poder ser millor per al de Repsol Honda si el seu únic rival per el títol, l'italià Andrea Dovizioso (Ducati Desmosedici GP19), no hagués fet una de les seves millors curses de la temporada.

El pilot de Repsol Honda va protagonitzar un autèntic monòleg en pista que només va trobar la seva banda d'entreteniment en la baralla que els seus rivals van mantenir, per darrere, per la segona plaça i en la qual els primers protagonistes van ser els pilots de Yamaha Maverick Viñales i Fabio Quartararo , però per darrere, des de la desena posició, va anar creixent de manera exponencial l'italià Andrea Dovisioso, que Saió des de la desena posició.

Amb Márquez escapat, Dovizioso va anar superant rivals fins a arribar a Maverick Viñales, l'últim al que va donar caça, i també l'australià Jack Miller (Ducati Desmosedici GP19), que s'havia "enganxat" a la roda del pilot oficial de Ducati.

Així es va arribar a les últimes voltes. Marc Márquez no va cometre el mateix error per excés de confiança que a Austin i va aconseguir la seva vuitena victòria de la temporada. I està a només dos punts del seu sisè títol mundial.

Les Yamaha tenien molt bones perspectives a Aragó, però es van difuminar en cursa davant el inopinat creixement de les Ducati i Viñales es va haver de conformar amb la quarta plaça, per davant de Quartararo, mentre que Valentino Rossi va protagonitzar una carrera de més a menys i, tot i sortir bé i estar a prop dels pilots de cap, al final es va anar diluint per travessar la línia de mera en vuitena posició, just per davant d'Alex Rins (Suzuki GSX RR), que va cometre un error garrafal en la primera volta .

Rins es va colar en un revolt gairebé al final del primer gir i es va emportar l'italià Franco Morbidelli (Yamaha YZR M 1), al qual va demanar disculpes personalment després de la carrera i pel que va haver de complir amb una penalització de tornada llarga que li va fer perdre 2,4 punts però cap posició, ja que va continuar dotzè i, d'aquí al final, va remuntar fins a la novena plaça.

Menció especial es mereix el també català Aleix Espargaró, que va col·locar l'Aprilia RS-GP en la setena posició, el seu millor resultat de tota la temporada, mentre que Jorge Lorenzo (Repsol Honda RC 213 V) continua sense donar mostres de millora i va ser penúltim a més de 46 segons del vencedor, o el que és el mateix, va perdre dos segons per volta enfront de Marc Márquez.

A Moto2, a Alex Márquez (Estrella Galicia 0'0 Kalex), no li va fer falta guanyar la cursa, tot i que ho va intentar, gràcies a l'error d'Augusto Fernández (Kalex) en la primera volta, que va anar per terra i va tornar a la carrera en últim lloc, des d'on va intentar remuntar per sumar algun punt sense aconseguir-ho.

El sud-africà Brad Binder (KTM), que ja havia guanyat a Alcanyís l'any passat, va repetir victòria, ho va fer a poc a poc, escapant-se dels seus perseguidors i, amb la calculadora a la mà, quan Jorge Navarro (Speed ??Up) el va atacar, Alex Márquez va optar per conservar la tercera plaça, sabedor que aquest resultat li permetia augmentar el seu avantatge en la provisional del mundial de manera important.

El de Cervera té ara 38 punts sobre Jorge Navarro i 42 respecte a Augusto Fernández, quan al traçat de Terol havia arribat amb "només" 26 punts d'avantatge.

Millor encara li va anar a Aaron Canet (KTM) en Moto3, ja que la seva victòria en solitari, unida al mal resultat del líder del Mundial, l'italià Lorenzo dalla Porta (Honda), desè però després penalitzat amb la pèrdua d'un lloc per excedir els límits del traçat en l'última volta, li va permetre fer desaparèixer gairebé del tot la desavantatge de 22 punts amb què va arribar a Motorland Alcanyís i deixés reduïda a dos.

Més notícies a l'edició de LA MAÑANA en paper



SOBRE L'AUTOR

Articles relacionats