Lleida
17-29° C (sol i núvols)
97% 26 km/h


Marc Màrquez iguala el número de 'poles' de Rossi



El cerverí sortirà primer a Le Mans tot i caure als entrenaments


El cerverí Marc Márquez (Repsol Honda RC 213 V) i l'italià Valentino Rossi (Yamaha YZR M 1) es van convertir en el circuit Bugatti de Le Mans, escenari demà del Gran Premi de França de MotoGP a mestres de l'estratègia en dues fases decisives de la jornada d'entrenaments oficials.

Aquestes estratègies van ser, en realitat, les claus determinants d'una jornada en què hi va haver bastants apunts més.

- MotoGP

Rossi es va veure forçat a realitzar la primera classificació en unes condicions climatològiques i de l'asfalt molt complicades però al costat del seu equip va saber "llegir" les mateixes per ser l'únic que va arriscar i va sortir amb pneumàtics de sec. La recompensa, un registre que li va valer per passar sense problemes a la segona classificació, on, però, la mateixa estratègia no li va servir per a res ja que el temps estava espatllant i l'asfalt també.

L'italià va arriscar en la segona classificació novament amb pneumàtics de sec, com els també pilots de Yamaha Maverick Viñales i Fabio Quartararo, i es van equivocar, encara que el millor parat va ser l'italià amb la cinquena plaça.

En aquesta segona classificació qui es va arriscar en l'estratègia va ser Marc Márquez i li va sortir bé. Va sortir amb pneumàtics de pluja tous i en la segona volta va aconseguir el millor temps de la categoria; va caure mentre començava la tercera volta -sense conseqüències físiques ni mecàniques- però va poder arrencar la moto i continuar la sessió. Ningú va poder arrabassar-li el seu millor temps, que l'iguala en l'històric de "pole position" amb Rossi i el deixa a tres del rècord de l'australià Mick Doohan.

Res menys que tres Ducati oficials estan per darrere del de Repsol Honda, la de l'italià Danilo Petrucci, la de l'australià Jack Miller, i la del també italià Andrea Dovizioso.

Alex Rins (Suzuki GSX RR), segon en la classificació provisional del mundial, falla estrepitosament en l'estratègia, com també durant gairebé totes les sessions d'entrenaments, i acaba en una més que discreta dinovena posició.

- Moto2

Jorge Navarro suma la seva segona "pole position" consecutiva després de la de Jerez i ho fa després de guanyar-se la plaça a la segona classificació des de la primera, el que segurament li va donar l'avantatge de saber anticipadament quines eren les condicions de l'asfalt.

Com en el cas de Márquez, res més aconseguir el millor temps d'entrenaments es va per terra. Idèntica situació a la viscuda pel suís Thomas Luthi (Kalex). Va arribar des de la primera classificació i va caure tot just aconseguir el seu millor temps.

Alex Márquez (Estrella Galicia 0'0 Kalex), es col·loca en una posició immillorable al costat de Navarro per intentar vèncer en una categoria en la que no ho fa cap espanyol des del Japó 2017 (precisament Alex Márquez).

- Moto3

Va de primeres classificacions i de les condicions de la pista. El britànic John McPhee va ser el primer a aconseguir la "pole position" des d'aquesta primera classificació, per davant de l'italià Tony Arbolino i el japonès Ai Ogura, tots ells sobre sengles Honda.

Marc Ramírez, que també va arribar des de la primera classificació, va ser el millor espanyol en la sisena plaça i també amb Honda, que va col·locar a vuit dels seus pilots en aquestes mateixes posicions.

Márquez, resta importància a la caiguda i assegura haver "aconseguit l'objectiu"

El català Marc Márquez (Repsol Honda RC 213 V), autor del millor temps d'entrenaments per al Gran Premi de França de MotoGP va treure importància a la seva caiguda ja que "quan comença ploure passen aquestes coses ", però de seguida va aclarir que" va ser una caiguda lleu "i que" l'important és que hem aconseguit l'objectiu, que era la primera línia i, a més, amb la pole ".

"Ha estat un d'aquells dies complicats en què no només es tracta de donar a l'accelerador, sinó d'entendre la situació, saber l'estratègia i arriscar", va recalcar Márquez.

En referir al fet que ha igualat la marca de "pole position" de Valentino Rossi a 55, Márquez va reconèixer que l'hi havien dit i que "tots aquests números són un bon senyal i la" pole "sempre ha estat un dels meus punts forts, 55 poles no són gens fàcils d'aconseguir, encara que espero que puguem aconseguir moltes més perquè tinc 26 anys i encara queda projecció ".

La cursa de França serà una altra cosa ja que "dependrà del temps, si és en aigua, caldrà sortir i improvisar, però dependrà de l'aigua que hi hagi, tocarà improvisar i acceptar la teva velocitat i si hi ha algú que està inspirat i et guanya, doncs et guanya. i si és en sec, estarà tot més igualat pel fet que avui no s'ha entrenat i serà un grup més gran.

Márquez assegura que a Maverick no ho descarta i que "Rins, de moment, no ha demostrat el ritme, ni en entrenaments ni en la qualificació, però Maverick sí que ho ha fet, tant en sec com en mullat, encara que després no li ha sortit bé la Q2 perquè han arriscat amb l'estratègia en sortir amb pneumàtics llisos, i no els ha sortit bé".

I ja sobre la caiguda, Marc Márquez va explicar que més que intentar salvar la caiguda ja que "en aigua no s'aixeca igual i quan poses el colze i el genoll en aigua, has de posar la moto molt més recta que en sec perquè agafi adherència i així no dóna ja que tinc uns centímetres de genoll i uns de colze que no donen més de si "va reiterar el líder del mundial.

Més notícies a l'edició de LA MAÑANA en paper



SOBRE L'AUTOR

Articles relacionats