Lleida
18-35° C (sol)
97% 26 km/h


Marc Márquez, millor temps a Àustria



El seu germà Àlex, amb problemes, quinzè a Moto2


El català Marc Márquez (Repsol Honda RC 213 V) va posar al descobert en la primera jornada del Gran Premi d'Àustria de MotoGP al circuit Red Bull Ring de Spielberg que té tant molt bon ritme com velocitat, en funció dels pneumàtics que utilitzi en cada moment.

Márquez, que va aconseguir el millor temps de la jornada, va dedicar el matí a buscar un bon ritme de carrera i ho va aconseguir de manera clara i consistent amb l'ús dels compostos intermedis de pneumàtics, mentre que a la tarda, després que el italià Andrea Dovizioso li arrabassés la primera posició, va provar amb el compost tou i va recuperar la primera posició.

El pilot de Repsol Honda va demostrar en tot moment que la situació respecte a temporades passades, en què el domini de Ducati a Àustria va resultar aclaparador, podria canviar en la present.

A la primera sessió va realitzar un simulacre de carrera amb els compostos de pneumàtics que tant l'equip com ell consideren els més apropiats i el mateix va ser un èxit, en aconseguir un molt bon ritme sense preocupar-se per aconseguir un bon temps i, tot i així, va acabar segon després Andrea Dovizioso, qui sí va muntar els compostos tous de pneumàtic en el seu Ducati Desmosedici GP19 per ser el més ràpid.

Però a la tarda Marc Márquez va saltar a l'asfalt disposat a mantenir la seva hegemonia en la taula de temps i en tot just cinc voltes va recuperar la primera posició i ningú la hi va arrabassar a la resta de la sessió, en la qual fins i tot Maverick Viñales (Yamaha YZR M 1) va doblegar el pilot de Ducati, un dels pocs que no va poder millorar el seu temps, potser més centrat a buscar ell també un bon ritme de carrera que qualsevol altra cosa.

El que sí es va poder apreciar, en part, en la primera jornada d'entrenaments lliures, és que tal com va apuntar el pilot de Repsol Honda en la jornada anterior, a més de les Ducati, els seus rivals a àustria també poden ser les Yamaha, amb Viñales segon, el francès Fabio Quartararo cinquè i l'italià Valentino Rossi, onzè, mentre que la Suzuki d'Alex Rins, una altra de les candidates de Márquez a "estar davant", es va haver de conformar, per ara, amb la dotzena posició.

Moto2

L'alegria "local" va anar a càrrec del sud-africà Brad Binder, qui va donar a KTM la "pole position" provisional per noranta mil·lèsimes de segon d'avantatge sobre el japonès Tetsuta Nagashima (Kalex), un dels grans animadors de la jornada, a la que hi va haver una de freda, la de Thomas Luthi (Kalex), i una de calenta, la d'Alex Márquez (Estrella Galicia 0'0 Kalex).

Luthi, aspirant al títol i que a la República Txeca no va puntuar en patir una caiguda durant la carrera va aconseguir el tercer millor temps, mentre que Alex Márquez, defensor del liderat, va tenir molts més problemes dels previstos i es va haver de conformar amb un millor registre aconseguit en la primera sessió de proves i que el va relegar a la quinzena posició, el penúltim dels espanyols, per davant del seu company d'escuderia, Xavier Vierge.

Moto3

Més problemes també en Moto3, en on el líder, l'espanyol Aaron Canet (KTM), va patir fora mida per aconseguir un bon ritme i com Alex Márquez es va haver de conformar amb el seu millor temps matinal, que el va relegar a la catorzena posició, si bé en aquesta categoria el seu principal rival en la lluita pel campionat, l'italià Lorenzo dalla Porta (Honda) tampoc va estar massa encertat.

Dalla Porta va acabar onzè una jornada que va dominar el seu compatriota Celestino Vietti (KTM) i que va tenir en Jaume Masiá (KTM), al millor espanyol en la setena posició.

Márquez diu "treballar per la victòria, però cal entendre el campionat"

Marc Márquez va assegurar que està treballant "per lluitar per la victòria", si bé va aclarir que "si hi ha un pilot més ràpid, caldrà entendre la situació del campionat".

"L'any passat ja tenia molt bon ritme i anava còmode, però després en cursa va aparèixer un Jorge Lorenzo que anava més ràpid que nosaltres i vam cometre un error amb el pneumàtic del darrere (mitjà, dur), però són experiències que et vas apuntant, per que no et tornin a succeir ", va recordar el pilot de Repsol Honda.

"El dia ha anat molt bé ja que tot el que hem provat ha estat força clar; hem treballat sobretot amb pneumàtic usat, i si mires els papers es veu que Dovizioso i jo estem una mica per sobre, però la Yamaha de Viñales no està tan lluny com altres anys ", va comentar Márquez, qui va centrar el seu objectiu en què solucionar el problema que" els pneumàtics baixen poc a poc i és una carrera llarga, amb moltes voltes ".

El pilot de Repsol Honda va assenyalar que "Dovizioso en la seva segona sortida ha fet 24.4 amb pneumàtic usat, i això vol dir que hi és. Jo tinc la facilitat d'anar al límit en totes i amb un bon ritme, mentre que ell fa dos o tres voltes analitzant i després prem dos i ja està. Amb aquestes dues voltes, si està en temps, vol dir que està a punt per a la carrera ".

Márquez va constatar que la Repsol Honda és més ràpida que l'any passat, però de seguida va aclarir que "com en tot, perds en altres punts, perquè és diferent la configuració i aquí el consum és dels pitjors i totes les fàbriques van justes, per això cal treure una miqueta de potència per tenir millor consum ".

Més notícies a l'edició de LA MAÑANA en paper



SOBRE L'AUTOR

Articles relacionats