Lleida
6/12° C (pluja)
97% 26 km/h

11 desembre 2019


Més d’un 4% dels infants compten amb alguna alteració en la parla, segons els professionals



Les Jornades d’ASPID se centren en el diagnòstic i l’abordatge del TEL


Les XXIV Jornades Tècniques d’ASPID conclouen que entre un 4 i un 7% de la població infantil registra, en menor o major grau, alguna alteració en el llenguatge. Aquestes jornades se celebren anualment i en aquesta edició han centrat els continguts en el “Trastorn Específic del Llenguatge” (TEL). La Unitat Infantil i Juvenil de Neurolleida va organitzar la jornada amb l’objectiu de conèixer els avenços en el diagnòstic i les possibilitats en l’abordatge del TEL. La trobada va tindre lloc al Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera de la Universitat de Lleida i va acollir una norantena d’assistents.

El Trastorn Específic del Llenguatge (TEL) és una alteració que afecta l’adquisició del llenguatge des dels seus inicis, que es perllonga durant la infància i adolescència, i que pot persistir durant l’edat adulta. Els infants amb TEL poden manifestar simptomatologia i un grau d’intensitat molt diversos. Actualment, un dels reptes dels professionals del sector és la seva detecció i una intervenció adequada. Les ponències van anar a càrrec de psicòlegs, terapeutes ocupacionals, logopedes i altres professionals experts en aquest tema. Gran part dels assistents van ser professionals de la salut i de l’educació interessats en els trastorns del neurodesenvolupament, així com a estudiants de psicologia, neuropsicologia, teràpia ocupacional, fisioteràpia, logopèdia, infermeria i medicina. Miquel Serra, catedràtic de Psicologia Bàsica de la Universitat de Barcelona, va explicar que aquestes alteracions són menys conegudes que d’altres que se’n parlen més, com l’autisme o el TDAH, però que, contràriament, són més freqüents. Serra va remarcar que avui encara manquen uns criteris d’avaluació, una terminologia i una metodologia clares per aplicar en aquest àmbit. A les jornades van explicar que els indicis del TEL poden ser molt variats, com per exemple que l’infant no pregunti, no se l’entengui, no tingui memòria de treball, entre d’altres. Segons els experts, el TEL podria ser detectat amb certa  facilitat si els pares i mestres tenen unes nocions mínimes.

Més notícies a l'edició de LA MAÑANA en paper



SOBRE L'AUTOR

Articles relacionats

Amb el suport de: