Lleida
5 / 24° C (sol)
97% 26 km/h


Peter Lord reivindica a Lleida l'animació feta amb les mans: "L'stop motion no ha canviat, ha canviat el món"



L'ACN entrevista el premi Honorífic d'Animac 2019


El referent de l'animació stop motion Peter Lord (Anglaterra, 1953) ha trepitjat Lleida per primera vegada aquest cap de setmana per recollir el premi Honorífic d'Animac 2019. Lord és un dels referents de l'stop motion i, juntament amb David Sproxton, van crear l'estudi Aardman a Bristol, la productora d'animació stop motion més longeva i reeixida de la història del cinema. Peter Lord ha reivindicat, en una entrevista a l'ACN, l'animació feta amb les mans i assegura que des de fa cinquanta anys, quan ell va començar, fins ara, l'stop motion no ha canviat. "Ha canviat el món i la manera en què es fa servir la tècnica", assegura.

Lord explica que amb l'aparició de les noves tecnologies, si es vol fer un monstre, es pot fer amb un ordinador. I pot ser molt convicent, reconeix, "amb colors brillants i molt dinamisme", però no és el mateix. L'stop motion, explica, potser no sembla tant espectacular però la realitat és que a la gent els agraden els titelles. Fer titelles, assegura, és "plaenter i terapèutic", "pots tocar els ninos i treballes al món real", afegeix. A més, assegura, els nens poden fer stop motion des de ben petits i a casa, perquè es pot fer amb tot tipus de materials i només es necessita imaginació.

Lord ha creat vuit llargmetratges en vint anys. En animació stop motion es produeixen de mitjana sis segons a la setmana. "Pot sonar descoratjador", reconeix, però és "apassionant". Peter Lord celebra que hi hagi gent jove arreu del món interessada per l'stop motion tot i que reconeix que aquesta tècnica és minoria a les escoles d'animació, on només tres o quatre de cada vint alumnes s'hi dediquen.

Actualment, Lord està acabant la pel·lícula 'Shaun de Sheep Farmageddon',basada en una ovella molt popular arreu del món, assegura. El títol de la pel·lícula sona "com si fos la fi del món dins una granja", bromeja. Es fa en un gran estudi on hi treballen 200 persones cada dia. Per Lord, és més fàcil treballar amb animació que amb actors reals perquè els ninos "no es queixen mai i fan exactament el que els diem que facin", diu.

Més informació accedint al web com a subscriptor/-a en aquest enllaç



SOBRE L'AUTOR

Articles relacionats