Lleida
8 / 26° C (sol)
97% 26 km/h


Reunió entre Perelló i Calvet per reclamar millores urgents a la línia R12



La presidenta de la Diputació i el conseller de Territori i Sostenibilitat també volen tirar endavant un pla de treball conjunt per aportar solucions a la mobilitat ferroviària de les terres de Lleida


La presidenta de la Diputació de Lleida, Rosa Maria Perelló, i el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Damià Calvet, s’han reunit aquest matí per abordar diversos temes que afecten a les dues administracions, però amb la prioritat d’estructurar un pla de treball conjunt que aporti solucions a la mobilitat ferroviària de la plana de Lleida.

Perelló ha explicat les primeres conclusions de la reunió que va tenir lloc a la Diputació el passat 12 de febrer amb els alcaldes lleidatans amb estació de la línia R12 de Lleida a Barcelona. Un dels acords d’aquesta trobada va ser la recuperació de la Plataforma per a la millora de la línia, la qual es tornarà a convocar en menys de 15 dies. Tal i com es va acordar, la Plataforma s’ampliarà a sindicats, cambres de comerç, consells comarcals i altres agents del territori.

Paral·lelament, Diputació i Generalitat preveuen constituir una comissió tècnica que estudiï l’estat actual de la infraestructura i pugui proposar quines són les millors solucions a la Plataforma i quines accions immediates cal emprendre. Aquest equip de treball estarà integrat per tècnics de la Generalitat, de la Diputació i també comptarà amb experts en mobilitat. A la vegada, també estarà obert a què els Ajuntament puguin aportar els seus tècnics en aquest àmbit.

Entre altres consideracions, durant la trobada entre la presidenta i el conseller també s’ha acordat fer front comú per reclamar el traspàs total d’aquesta infraestructura a la Generalitat amb la dotació pressupostària necessària per tal que aquest transport sigui competitiu i atractiu per a la mobilitat dels ciutadans per on hi transcorre.

Cal recordar la falta d’inversió endèmica per part del Ministeri en aquesta via.  En els darrers 10 anys, només els pressupostos de l’Estat de 2011 i 2014 van preveure una partida nominativa per a aquesta línia. A més, l’import pressupostat en aquestes dues úniques partides no arribava als 2 milions d’euros. Aquesta manca d’inversions s’ha traduït en nombrosos retards, aturades, greus accidents i altres importants incidències que provoquen la indignació dels usuaris, la qual cosa fa que descartin aquest sistema de transport i optin per altres alternatives.

Més notícies a l'edició de LA MAÑANA en paper



Articles relacionats