Lleida
15 / 35° C (sol)
97% 26 km/h


Una sanció deixa Vettel sense victòria al Canadà



Hamilton guanya tot i ser segon i és més líder del Mundial


L'anglès Lewis Hamilton (Mercedes) va reforçar el seu liderat al Mundial de Fórmula en guanyar aquest diumenge el Gran Premi del Canadà, que va acabar amb polèmica a causa de la sanció de cinc segons imposada a l'alemany Sebastian Vettel (Ferrari), que havia creuat primer la meta i va perdre, per aquest motiu, el triomf a Mont-real.

Vettel havia arrencat primer, després d'haver signat el dissabte la seva cinquantena sisena 'pole' en F1, per davant de Hamilton, i va liderar durant gairebé la totalitat un Gran Premi, la victòria se li va escapar a la quaranta-vuitena de les 70 voltes que es van donar al circuit Gilles Villeneuve.

'Seb' es va passar de frenada en la sortida de la tercera corba, pressionat per Lewis, i va retornar a pista de forma antireglamentària i obstaculitzant l'anglès, segons els comissaris que el van sancionar amb els cinc segons que li van costar el triomf.

Hamilton, que va admetre que aquesta no és la millor manera de guanyar una carrera i que va apuntar en la cerimònia del podi, en la qual part del públic va decidir esbroncar, que, en qualsevol dels casos, ell no havia pres la decisió.

Va signar d'aquesta forma la seva cinquena victòria de l'any, en una cursa que l'altre pilot de Ferrari, el monegasc Charles Leclerc, va acabar tercer. I en la qual l'espanyol Carlos Sainz (McLaren) no va puntuar, en acabar onzè.

Si no hagués estat per la decisió dels comissaris, la cursa no hagués passat a la història de l'automobilisme per la seva emoció, en una pista poc propensa als avançaments, de potència i en la qual era fonamental preservar els frens d'excessius escalfaments.

Aquest va ser el motiu pel qual Sainz, que -després de ser sancionat el dissabte per molestar al tailandès Alexander Albon (Toro Rosso) a la primera ronda (Q1) de la qualificació- havia sortit onzè, va arruïnar les seves possibilitats d'èxit.

El madrileny, que venia de signar un brillant sisè lloc a Mònaco, va explicar després de sortir sense punts de Mont-real que se li havia tapat un conducte de refrigeració dels frens, el que el va obligar a parar molt abans del previst, després de la tercera volta , hipotecant la resta de la seva actuació.

La millor estratègia del dia va ser la de l'holandès Max Verstappen (Red Bull), que va sortir novè, amb el més dur dels compostos, va ser l'últim a parar -a la 49-; canviar a pneumàtic mitjà i va acabar cinquè. Per darrere de l'altre Mercedes, el del finlandès Valtteri Bottas, que va esgarrapar un punt en marcar la volta ràpida en l'últim gir, en què va cobrir els 4.361 metres de la pista de l'illa artificial de Notre Dame en un minut, 13 segons i 78 mil·lèsimes 214,833.

Vettel va acabar de muntar el nombre en el lliurament de premis, abans de la qual va invertir els cartells amb l'1 i el 2 que acreditaven els dos primers llocs, situats davant del Mercedes de Hamilton i del seu Ferrari, respectivament. Això, prèviament a abandonar abans d'hora l'entrevista del podi, en la qual tot just va explicar que agraïa el suport de la part del públic que posteriorment va escridassar a l'anglès.

Hamilton preferia guanyar d'una altra manera, segons va reconèixer, però va marxar amb un triomf que va convertir a Mont-real a la pista en la que més victòries ha celebrat des que pilota a la F1. L'excèntric i espectacular pilot de Stevenage va igualar la plusmarca de set triomfs al circuit Gilles Villeneuve de l'alemany Michael Schumacher, l'únic que supera (amb set) els seus cinc títols mundials.

Alhora, es va situar a l'abast de tretze del rècord històric de victòries en Fórmula del 'Kaiser' (91), convalescent encara del greu accident d'esquí que va patir l'antepenúltim dia de 2013 a l'estació francesa de Meribel.

Després d'aquesta victòria, en una prova en la qual el mexicà Sergio Pérez (Racing Point) tampoc va puntuar, en acabar dotzè, Hamilton encapçala el Mundial amb 162 punts, 29 més que Bottas. I entrarà amb un avantatge de 62 punts sobre Vettel al circuit de Le Castellet, on el 23 de juny es disputarà el Gran Premi de França, primera part d'un 'programa doble' que es completarà just una setmana després amb el d'Àustria, al Red Bull Ring de Spielberg.

Més notícies a l'edició de LA MAÑANA en paper



SOBRE L'AUTOR

Articles relacionats