Lleida
5/13° C (boira i sol)
97% 26 km/h

9 desembre 2019

Visitar el passeig de Gràcia amb ulleres de realitat augmentada gràcies a la tecnologia 5G



En aquesta prova pilot, l'usuari pot rebre informació i adquirir tickets per la Pedrera, reservar serveis a l'hotel Majestic o comprar a la botiga Santa Eulàlia


La tecnologia 5G s'ha desplegat aquest dilluns pel passeig de Gràcia de Barcelona per visitar-lo virtualment a través d'ulleres de realitat augmentada. El projecte '5G Interactive City' permet als turistes descobrir l'interior de monuments, botigues i entitats, veure contingut relacionat o comprar virtualment gràcies a unes innovadores ulleres 'Magic Leap' de realitat mixta. En aquesta prova pilot, l'usuari pot rebre explicacions i comprar tickets per la Pedrera o la Casa Batlló, reservar estades o serveis en hotels com el Majestic, el Monument o el Royal, o comprar en botigues com Mango, Rabat i Santa Eulàlia. "En principi no sabia molt bé com utilitzar-ho però és bastant fàcil i intuïtiu. Pots fer un munt de coses sense moure't del lloc", ha comentat la Teresa Vives, de Barcelona.

"També t'explica moltes coses de la zona, m'ha semblat molt útil", ha assegurat Vives, que ha reconegut que és la segona vegada que prova unes ulleres de realitat augmentada. "L'altre cop me les van deixar en una botiga i quasi me la foto", ha ironitzat. Aquesta nova experiència de realitat immersiva a la ciutat amb 5G és una prova pilot impulsada per 5G Barcelona juntament amb Mediapro i Orange, en el marc de la celebració de l'Smart City Expo World Congress. "El pilot desenvolupat avui és un primer pas per adaptar les experiències turístiques a la nova realitat digital i als nous dispositius tecnològics", ha afirmat el director executiu de 5G Barcelona, Eduard Martín, que ha puntualitzat que gràcies a la superbanda ampla associada al 5G es podran descarregar grans quantitats d'informació a gran velocitat i interactuar-hi "de forma virtual i en temps real".

"L'aplicació de la 5G en entorns de ciutat permetrà generalitzar l'ús d’aplicacions de realitat virtual, 360º, internet de les coses o intel·ligència artificial", ha enumerat Martín, que també considera que facilitarà noves experiències immersives i personalitzades "tant per al turista com per al ciutadà". És per això, que el director executiu de 5G Barcelona ha demanat un esforç d'institucions i empreses de telecomunicacions per a un ràpid desplegament d'aquesta tecnologia a la capital catalana. "Creiem que en el període 2021-2025 hauria d'arribar ja a tota la gent. La xarxa estarà més avançada però també ho seran les ulleres i el mateix software", ha reflexionat en veu alta Martín. L'experiència al passeig de Gràcia ha estat possible gràcies a l'empresa Visyon, del grup Mediapro, que ha programat i adaptat el contingut a les ulleres Magic Leap.

D'altra banda, la transmissió del projecte ha estat possible gràcies a la xarxa 5G d'Orange desplegada a la zona amb tecnologia d'Ericsson. "Les avançades prestacions de la xarxa 5G canviaran la forma com ens relacionem amb el món, tal com demostra aquest pilot", ha afirmat la directora territorial de Relacions Institucionals d'Orange, Montse Cereza. "La 5G no és només una nova etapa en l'ús de dispositius mòbils. Va més enllà i ens mou cap a una era d'immediatesa i temps real, on les dades es processen en un mil·lisegon, obrint un nou camp de possibilitats", ha continuat Cereza. "Amb experiències com aquesta podem començar a intuir fins a on podrem arribar en aquest sentit", ha conclòs la directora territorial d'Orange.

Més notícies a l'edició de LA MAÑANA en paper



SOBRE L'AUTOR

Articles relacionats

Amb el suport de: