Lleida
6/12° C (pluja)
97% 26 km/h

12 desembre 2019

Alcarràs ja gestiona directament el servei de neteja viària



La remunicipalització es va aprovar en el ple extraordinari del 24 d’octubre


L’Ajuntament d’Alcarràs ha començat, aquest dilluns, 2 de desembre, a gestionar directament el servei de neteja viària, una vegada vençut el contracte amb l’empresa adjudicatària.

La remunicipalització va ser aprovada per unanimitat en el Ple extraordinari celebrat dijous, 24 d’octubre. El consistori ha informat que les 4 persones que estaven destinades al servei de neteja i que fins ara depenien de l’empresa adjudicatària, s’han subrogat i integrat a la brigada de serveis comunitaris, amb el que s’aconseguirà una major coordinació dels serveis. Per tant, quan sigui necessari el servei de neteja es podrà complementar amb personal de la brigada per a regar els carrers i viceversa quan sigui necessari per a la brigada en serveis concrets.

Pel que fa a l’equip, s’ha augmentat el seu horari laboral fins a les 40 hores setmanals i s’ha incorporat un conductor, tres dies a la setmana, per a portar la nova màquina d’aspiració que s’ha llogat inicialment durant tres mesos per a millorar la neteja; així com un parell de bufadors nous, i una furgoneta de segona mà, que s’ha adquirit per a transportar els materials i als operaris i operàries del servei.

Motivació

Així, segons ha exposat l’alcalde, Manel Ezquerra, la decisió de remunicipalitzar-lo va venir motivada pel fet que “la neteja viària es considerava totalment insuficient i ocasionava perjudicis als veïns; alhora que la contractista manifestava que el servei estava infravalorat, que no és rendible i no assoleix les previsions de benefici industrial que pretenien, a causa de l’increment de població i de vies públiques a netejar”.

Per Ezquerra, “aquesta és la millor solució, ja que l’Ajuntament no preveu l’obtenció de beneficis, i pot optimitzar el servei amb recursos propis que no li ocasionaran despeses generals o extraordinàries, i pel que ara es milloraran les freqüències de neteja manual i amb aigua a pressió”.

Sense afectacions significatives al pressupost

La prestació recuperada no ha d’afectar l’execució pressupostària de 2019, un cop efectuades les transferències corresponents, es preveu que restin dins de les previsions inicials que eren de 181.000 euros i que ara, segons les obligacions de reconegudes netes seran de 181.959,34 euros, el que suposa una previsió d’increment només del 0,53%. Tot plegat, permetrà incrementar l’horari del servei, que fins ara per part del contractista era de 135 hores setmanals, a 160 hores setmanals que duran a terme des del consistori.

Objectius i Memòria valorada

Al seu torn, el primer tinent alcalde Jordi Janés, ha senyalat que “la neteja és una de les preocupacions principals de la ciutadania, pel que el Govern Municipal vol implantar un servei de neteja útil, avantatjós i eficaç, pel que l’hem recuperat per a aconseguir que estigui a l'altura de les necessitats i del creixement que està experimentant Alcarràs en els últims anys. A més a més, amb els carrers més nets, a partir d’ara podrem posar l'accent en temes tan importants per nosaltres com són el medi ambient i el foment de la recollida selectiva i del sistema porta a porta”.

Prèviament, s’han encarregat estudis de viabilitat econòmica i una Memòria descriptiva i valorada, que proposi totes les actuacions que s’han de dur a terme, a la Secretaria i els Serveis Tècnics municipals que han tingut en compte la facturació dels serveis a l'Ajuntament, les despeses de personal, les inversions en equipament i maquinària i els costos de finançament, les despeses de funcionament i les despeses generals. A més a més, a partir d’ara el consistori de la capital del Baix Segrià, entre altres beneficis, s’estalviarà la major part de l’IVA i el benefici industrial que actualment paga pel cost del servei.

Més notícies a l'edició de LA MAÑANA en paper



SOBRE L'AUTOR

Articles relacionats

Amb el suport de: