Lleida
21 / 41° C (sol)
97% 26 km/h


El fracàs escolar a l'ESO dels fills d'immigrants gairebé duplica el dels alumnes autòctons



Un estudi de la UAB revela que el 17,3% dels fills d'estrangers nascuts a l'Estat i el 29,2% dels estudiants procedents d'altres països no aconsegueix treure's el títol


Una investigació del Centre d'Estudis Demogràfics (CED) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), revela que el 17,3% dels fills d'estrangers nascuts a Catalunya i el 29,2% dels alumnes immigrats no assoleixen l'ESO, unes xifres que superen de llarg el 10,3% de joves autòctons que no aconsegueix treure's aquest títol. L'estudi és el resultat de l'encreuament de dades del departament d'Ensenyament i l'Idescat amb el Registre Estadístic de Població i fa referència al curs 2015-16.

Els seus responsables adverteixen que les generacions més afectades per la immigració solen obtenir pitjors resultats escolars. Així mateix apunten que la pertorbació migratòria, l'arribada tardana, la discontinuïtat i l'abandonament són alguns dels factors que influeixen en els resultats més negatius. Per procedències, els joves d'origen gambià són els que presenten més dificultats per superar l'ESO, arribant-se a registrar un fracàs escolar del 40,9% entre aquests alumnes. Per tot plegat alerten que s'està produint una "racialització del fracàs escolar".

Els investigadors Jordi Bayona i Andreu Domingo, del Centre d'Estudis Demogràfics (CED) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), són els responsables d'aquest estudi que s'acaba de publicar a la revista divulgativa Perspectives Demogràfiques titulat 'El fracàs escolar dels descendents de la immigració a Catalunya: més que una assignatura pendent' .

Els valors de fracàs escolar més elevats es donen entre els alumnes nascuts a l'estranger i que han immigrat a Catalunya en la seva infància o adolescència. Una tercera part d'aquests nois (34,6%) i una quarta part d'aquestes noies (23,5%) no assoleixen el títol. Es tracta de valors molt superiors al 13,2% dels nois i al 7,3% de les noies autòctons.

Més notícies a l'edició de LA MAÑANA en paper



SOBRE L'AUTOR

Articles relacionats