Lleida
6/21° C (sol i núvols)
97% 26 km/h

Actualitat sobre el coronavirus

El professorat assegura que “la sensació és d’alegria i emoció” pel retrobament amb els alumnes



El nou curs escolar marcat pel Covid-19 no treu la “il·lusió” als docents, tot i que reconeixen que hi ha “incertesa” i “por”


Il·lusió. Va ser la paraula més repetida en l’inici del nou curs escolar. Alumnes i professors es retrobaven a les aules el passat dilluns després de sis llargs mesos en què la pandèmia del Covid-19 va obligar a tancar les escoles i a finalitzar el tercer trimestre de forma telemàtica.

“Venim de mesos difícils en què ens ha costat molt adaptar-nos i és molt bonic tornar a veure’ns. Tenim molta il·lusió”. És el testimoni de Susi Vilaseca, tutora de primària al col·legi Sagrada Família de Lleida. I és que després de l’estat d’alarma i el consegüent tancament dels centres educatius el passat 13 de març, les ganes, la motivació i, sobretot, la il·lusió poden més que la por o la incertesa del moment. Les escoles han tornat a reobrir amb estrictes mesures de seguretat i protocols per garantir la seguretat de la comunitat educativa i els professors han hagut de fer un treball de formació previ per arribar de la millor manera possible al començament de curs. “Estem treballant de manera molt diferent i les classes no són iguals. Són dies d’adaptació i de canviar la manera de fer amb l’objectiu de fer prevaldre que els nens estiguin bé”.

Laura Aguilà també és tutora de primària a l’escola Maristes Montserrat. Exposa que en aquesta primera setmana estan centrant els esforços a tenir cura de tots els protocols: entrades i sortides esglaonades, distància de seguretat, mascaretes i gel hidroalcohòlic. Indica que els alumnes, tot i les mesures sanitàries, han arribat “bé” a les aules i que es mostren sempre contents. “La sensació és d’alegria i d’emoció”, explica Aguilà, que admet que el més difícil dels mesos de confinament ha estat no poder fer un bon seguiment i acompanyament als alumnes, sobretot als grups més vulnerables. Per la seva banda, Vilaseca, que comparteix la idea prèvia al 100%, es mostra gratament sorpresa amb la capacitat d’adaptació que han mostrat els seus alumnes. “Estan seguint totes les normes des del primer dia i s’han acostumat molt de pressa a tots els nous hàbits”. 

L’alt nivell de conscienciació dels alumnes és, de fet, una de les claus que destaquen els docents. “La por existeix, però han arribat molt ben preparats i nosaltres treballem per donar resposta a totes les necessitats i dubtes que puguin tenir”, apunta Aguilà. Des de l’escola Vedruna de Balaguer, Sergi Llurba, cap d’estudis de primària destaca l’esforç que estan fent els alumnes i els docents per complir els protocols i fer de l’escola un espai “segur” malgrat la “incertesa” amb la qual s’ha tornat a les aules. Per tot això assenyala que la primera setmana de curs és “positiva” i que la il·lusió s’està imposant a la por.

El professorat agraeix la “confiança” de les famílies i remarca la necessitat de contractar més professionals per fer el curs sostenible, ja que que això permetrà desdoblar grups i tenir ràtios més baixes, a més de poder substituir de forma ràpida aquells professors que durant el curs hagin d’agafar la baixa. Cal recordar que el sindicat USTEC-STEs va denunciar dimecres que pràcticament no s’han reduït les ràtios a les aules i que farien falta 3.500 docents de reforç per baixar-les.

Més notícies a l'edició de LA MAÑANA en paper



SOBRE L'AUTOR

Articles relacionats