Lleida
19/34° C (sol i núvols)
97% 26 km/h

Actualitat sobre el coronavirus

Ideen un projecte per unir en tren Andorra i Baquèira



La Cambra de Comerç del Principat s’inspira en el projecte del matemàtic andorrà Sebastià Mijares


Andorra no té tren i l’aeroport més proper el té a menys d’una hora de la seva frontera. Aquest aïllament històric ha portat la Cambra de Comerç d’Andorra a buscar fórmules per acabar amb aquesta mancança de comunicacions, que després de descartar el projecte d’aeroport a prop de Grau Roig treballa ara en un projecte per intentar fer d’una línia ferroviària que connecti amb Espanya i França (amb parades a Andorra). Segons el web Nevasport connectaria amb l’aeroport d’Andorra-la Seu i vertebraria el Pirineu en una ruta cap al Pallars Sobirà i l’Aran amb dues parades a Baqueira (una a la mateixa estació i l’altra en la zona residencial).

 Després pararia al Naut Aran i Baish Aran, on la línia es dividiria en dos, una cap a Canejan, i l’altra cap a Luchon i l’estació de Superbagnères. Algú que pugés a la parada d’Encamp (Andorra) arribaria a Baqueira Beret en 19 parades de tren, i si la demanda fos alta, es crearia alguna ruta semidirecta per escurçar el trajecte. Amb la tecnologia actual en la construcció d’infraestructures, el trajecte es faria en menys temps que en cotxe i seria menys contaminant. Segons l’estudi de la Cambra de Comerç d’Andorra al que va tenir accés l’Agència de Noticies d’Andorra (ANA), el cost de la línia que connectés Espanya amb la primera parada a Andorra seria d’uns 220 milions i s’hi hauria de sumar el cost de continuar cap a Anserall, Sant Julià, Santa Coloma, Andorra la Vella, Escaldes i Encamp, on hi hauria l’hipotètic enllaç amb França. L’origen del projecte és l’estudi del matemàtic andorrà Sebastià Mijares sobre la viabilitat d’un tren entre Puigcerdà i Sant Julià de Lòria.

Més notícies a l'edició de LA MAÑANA en paper



SOBRE L'AUTOR

Articles relacionats