Lleida
10-21° C (pluja)
97% 26 km/h


Novena 'pole' per a Marc Màrquez



El seu germà Àlex, millor temps en Moto2


El català Marc Márquez (Repsol Honda RC 213 V) va sentenciar amb contundència la seva novena 'pole position' de la temporada en ser el més ràpid en la classificació oficial per al Gran Premi d'Aragó de MotoGP que demà es disputa al circuit Motorland d'Alcanyís.

Márquez, amb un temps d'1: 47.009, a menys de dues dècimes de segon del seu millor temps del cap de setmana per terres de Terol, va sumar la novena "pole" de la temporada, la seixantena primera a la categoria de MotoGP i la número 89 de la seva carrera esportiva.

En la quarta sessió d'entrenaments lliures la mala notícia va arribar dels tallers de KTM, on el seu primer pilot, el català Pol Espargaró va patir una forta caiguda en la revolta nou, en ser llançat per l'aire per la seva moto, que literalment li va enviar a la clínica del circuit per sotmetre'l a un exhaustiu control mèdic, a causa de les molèsties que va manifestar el pilot en el seu canell esquerre, que va acabar confirmant la fractura completa del radi distal, sense desplaçament.

Espargaró serà baixa per a la carrera d'Aragó en desplaçar avui mateix a Barcelona per valorar més en profunditat la necessitat de ser intervingut quirúrgicament o no.

Un altre espanyol, Joan Mir (Suzuki GSX RR) també va acabar per terra durant aquesta sessió, però en el seu cas sense danys físics de lamentar o que li puguin impedir disputar la segona classificació per a la qual va obtenir el novè millor temps, com fort va ser el ensurt que es va dur Marc Márquez, encara que en el cas del pilot del Repsol Honda va poder controlar la moto sense més problemes.

El seu company d'equip, Alex Rins (Suzuki GSX RR), va ser el líder inicial d'aquesta primera classificació (Q1), 1: 48.519, secundat pel japonès Takaaki Nakagami (Honda RC 213 V), i després per l'italià Franco Morbidelli ( Yamaha YZR M 1), amb Jorge Lorenzo (Repsol Honda RC 213 V), setè.

Morbidelli encara va aconseguir millorar el seu registre per enfilar-se a la primera plaça amb el seu compatriota Andrea Iannone després de la seva estela, mentre Alex Rins va intentar fins a l'última volta, sense èxit, guanyar-se una d'aquestes dues places per a la segona classificació però al no aconseguir-ho es veurà obligat a realitzar una bona sortida des de la cinquena línia per intentar "enganxar-se" com més aviat millor amb els pilots de cap.

Lorenzo no va aconseguir millorar el seu registre personal, aconseguit en el segon gir, i va acabar desè, o el que és el mateix, vintè en la formació de sortida, mentre que Tito Rabat (Ducati Desmosedici GP18) va ser vuitè en aquesta Q1.

No van fallar les estadístiques que assenyalen que aquells que vénen de la primera classificació semblen fer-ho amb millor ritme i per això Franco Morbidelli va ser el primer a comandar la taula de temps, tot i que de seguida el va superar l'australià Jack Miller (Ducati Desmosedici GP19) i per darrere va arribar Márquez per posar-se segon; poc després Maverick Viñales (Yamaha YZR M 1) els relegava a tots dos una posició més enrere, però la qualificació no havia fet més que començar.

En la seva tercera volta el pilot de Repsol Honda va començar a marcar parcials de rècord, tot i que Miller cap a una nova volta ràpida personal, per concloure aquest gir al capdavant de la classificació amb un 1: 47.050 que li "ficava" més de set dècimes de segon al francès Fabio Quartararo (Yamaha YZR M 1), enfilat ja a la segona posició i amb l'australià a més de vuit dècimes.

En la seva segona sortida a pista, Marc Márquez va fer la preceptiva volta de llançament i en la següent va tornar a esgarrapar unes mil·lèsimes de segon al seu millor temps personal, 1: 47.009, encara amb temps per a una volta més i ja amb Maverick Viñales (Yamaha YZR M 1), que es va enganxar a la seva estela, a poc més de quatre dècimes de segon, però una mica més enrere que ells Fabio Quartararo anava amb parcials de volta ràpida.

"El Diable" semblava estar en disposició de prendre-li la "pole position" al pilot de Repsol Honda, però en l'últim parcial va cedir més de tres dècimes de segon i al final es va haver de conformar amb la segona plaça, per davant de Viñales.

La segona línia de la formació de sortida va ser per a Jack Miller, l'espanyol Aleix Espargaró (Aprilia RS-GP) i l'italià Valentino Rossi (Yamaha YZR M 1), mentre que Joan Mir (Suzuki GSX RR) va acabar novè i, després ell, l'italià Andrea Dovizioso (Ducati Desmosedici GP19), que no ha estat capaç en cap moment d'arribar al nivell dels pilots de cap i aquí, a Motorland Aragó, podria fer un pas enrere preocupant en la seva carrera pel sub-campionat mundial.

Alex Márquez reverteix la seva situació

El cerverí Alex Márquez (Estrella Galicia 0'0 Kalex) va revertir la seva situació d'entrenaments per al Gran Premi d'Aragó de Moto2 al circuit Motorland d'Alcanyís i va acabar aconseguint el millor temps per la catorzena prova puntuable del mundial de l'especialitat.

Márquez va sumar la seva quarta "pole position" de la temporada, la desena en Moto2 i la tretzena de la seva carrera esportiva, tot i l'oposició que va suposar pràcticament fins al final el també espanyol Augusto Fernández (Kalex), qui havia estat la referència de gairebé totes les proves lliures.

L'italià Fabio di Giannantonio (Speed ??Up) va ser el líder en la primera classificació que va marcar les referències a tots els seus rivals en rodar en 1: 52.768, amb prou feines 65 mil·lèsimes de segon més ràpid que el seu compatriota Andrea Locatelli (Kalex) i ja amb més tres dècimes de segon sobre Marc Bezzecchi (KTM), que al final van ser els qui van aconseguir el pas a la segona classificació al costat del tailandès Somkiat Chantra (Kalex).

La segona classificació no va trigar a tenir protagonistes espanyols, primer amb Iker Lecuona (KTM) i Jorge Navarro (Speed ??Up) i poc més tard amb Xavier Vierge (Estrella Galicia 0'0 Kalex), encara que amb molt de temps de classificació efectiva per davant.

El següent a saltar a la palestra, després d'uns lliures una mica anodins (dotzè), va ser el suís Thomas Luthi (Kalex) i després de la seva estela nou pas endavant d'Alex Márquez (Estrella Galicia 0'0 Kalex), en rodar en 1: 52.225, que ja era el seu millor temps del cap de setmana amb diferència, 1: 53.061.

Des d'aquest moment i amb aquest "gran temps" d'Alex Márquez, els protagonistes van començar a rotar després d'ell i qui més es va acostar va ser el pilot suís a més de tres dècimes de segon ..., fins que Augusto Fernández, amb menys de tres minuts d'entrenament, va marcar la seva primera volta ràpida, 1: 52.420, a menys de dues dècimes de segon del d'Estrella Galícia 0'0.

El final de la sessió va resultar molt interessant, però sense que amb prou feines es produïssin variacions en l'ordre de la classificació, que va encapçalar Alex Márquez -exercint de líder del campionat, seguit per Augusto Fernández i el sud-africà Brad Binder (KTM), amb una segona línia composta per l'italià Luca Marini, el suís Thomas Luthi i el també espanyol Jorge Navarro, que com Xavier Vierge no va ser capaç de millorar el seu primer temps de volta ràpida.

Iker Lecuona (KTM) va aconseguir el desè millor temps amb Jorge Martín (KTM), campió del món de Moto3 en 2018, catorzè.

Més notícies a l'edició de LA MAÑANA en paper



SOBRE L'AUTOR

Articles relacionats