Lleida
16-30° C (sol i núvols)
97% 26 km/h


Vuitena 'pole' de la temporada per a Marc Màrquez



Àlex Màrquez suma la tercera 'pole'


El català Marc Márquez (Repsol Honda RC 213 V9) es va adjudicar la seva vuitena "pole position" de la temporada amb la contundència que li sol caracteritzar quan se sent fort i en Silverstone, escenari del Gran Premi de Gran Bretanya de MotoGP, va doblegar als seus més immediat rivals per més de quatre dècimes de segon.

Un cop més l'estratègia de Márquez i el seu equip Repsol Honda va ser l'encertada, treballar per aconseguir un bon ritme de carrera durant tot el cap de setmana i deixar per al final la baralla per una bona classificació en la formació de sortida, i el millor del cas és que tant un objectiu com l'altre van acabar en possessió del quíntuple campió mundial de MotoGP.

Ningú pot qüestionar que el ritme de Márquez és sòlid, constant i molt alt i, amb els deures fets, ara tampoc es podrà pensar que no és ràpid.

Amb una estratègia una sola parada, com tots els seus rivals, Marc Márquez va sortir una primera vegada a la pista, va rodar molt ràpid, però no va poder evitar que li superés el francès Fabio Quartararo (Yamaha YZR M 1), en aquell temps el més ràpid durant les tres primeres sessions d'entrenaments lliures.

Però després del pertinent pas per tallers per a canviar de pneumàtics, les presses van forçar situacions molt diferents per als pilots, en el cas d'alguns obligats a forçar per no veure molt enrere en la classificació i en el cas d'altres, com Marc Márquez, amb "solvència" com per esperar el moment oportú per iniciar el seu assalt a la "pole".

I aquest moment va arribar amb Valentino Rossi per davant d'ell com a referència i, si escau, obligat a intentar millorar en ser superat per diversos rivals com l'australià Jack Miller (Ducati Desmosedici GP19), Fabio Quartararo o el seu company d'equip, l'espanyol Maverick Viñales.

En aquestes condicions Rossi estava obligat a tirar sense mirar enrere per intentar donar un pas endavant i Márquez el va utilitzar de referència i va encertar, ja que en el seu pas per meta l'italià va parar el crono en 1: 58.596 i l'espanyol literalment va polvoritzar aquest registre per establir un nou rècord de la categoria en 1: 58.168.

Amb ells, en aquesta primera línia, l'australià Miller, segurament satisfet d'haver resolt favorablement la situació en què es va veure embolicat per les converses de Jorge Lorenzo per tornar a Ducati, després de renovar el contracte amb el seu actual escuderia fins a finals de 2020 i, a més, amb la mateixa moto que els pilots oficials de la fàbrica italiana de Borgo Panigale.

I si Márquez va ser la cara, el seu company d'equip, Jorge Lorenzo, va protagonitzar la creu. De tornada després de quatre grans premis de baixa per la lesió que va patir a Assen (Holanda), el campió de Palma de Mallorca no ha estat ni una ombra del que era. En tot moment lent i mancat de la més mínima confiança en les seves possibilitats, el que d'estendre massa en el temps li podria col·locar en una situació molt incòmoda i fins i tot qüestionable pel que fa als responsables de l'equip Repsol Honda.

Alex Márquez suma la seva tercera "pole"

El cerverí Alex Márquez (Estrella Galicia 0'0 Kalex) va aconseguir la seva tercera "pole" de la temporada en ser el més ràpid en la segona classificació per al Gran Premi de la Gran Bretanya de Moto2 al circuit de Silverstone.

Márquez, en constant progressió al llarg del cap de setmana, va aconseguir un millor temps de 2: 04.374, que va ser 43 mil·lèsimes de segon més ràpid que el registre de Jorge Navarro (Speed ??Up) i 213 mil·lèsimes de segon més per davant d'Augusto Fernández (Kalex), que va completar l'èxit espanyol a copar del tot la primera línia de la formació de sortida de Moto2.

L'alemany Marcel Schrotter (Kalex), el sud-africà Brad Binder (KTM), l'espanyol Iker Lecuona (KTM) i l'italià Stefano Manzi (MV Agusta) van ser els que van passar de la primera a la segona classificació amb només una dècima de segon de diferència entre tots ells.

A la segona, el primer líder va ser Jorge Navarro (Speed ??Up) en la seva segona volta, secundat a escassament 96 mil·lèsimes de segon pel també espanyol Xavier Vierge (Estrella Galicia 0'0 Kalex), que havia estat dotzè en les sessions lliures.

L'estratègia de tots els pilots va ser sense parades, de manera que tots van continuar en pista ia la següent volta, la tercera, Augusto Fernández (Kalex) es va posar líder amb un nou rècord del circuit en marcar 2: 04.587, millorant el temps que Navarro va fer en els lliures, 2: 04.648.

En aquesta mateixa volta Alex Márquez (Estrella Galicia 0'0 Kalex) va fer un salt de qualitat a l'aconseguir el seu millor temps de tot el cap de setmana, 2: 04.674, que el va situar segon, exactament amb el mateix registre que Jorge Navarro, tot i que durar poc aquesta situació ja que en la cinquena volta el líder del mundial es va enfilar a la primera posició amb un 2: 04.374, seguit per Navarro a 43 mil·lèsimes de segon.

En els últims instants de la classificació ningú va poder amb el registre del pilot d'Estrella Galícia 0'0, que va consolidar la primera posició, per davant de Jorge Navarro i Augusto Fernández, amb l'australià Remy Gardner (Kalex), Xavier Vierge (Estrella Galicia 0'0 Kalex) i Luca Marini (Kalex) en la segona línia.

El suís Thomas Luthi (Kalex), segon en la classificació provisional del mundial va patir una caiguda que li va impedir lluitar per millorar en el tram final i per això es va veure relegat a la dotzena plaça, amb Iker Lecuona (KTM), quinzè.

Més notícies a l'edició de LA MAÑANA en paper



SOBRE L'AUTOR

Articles relacionats