El Grup d’Accessibilitat d’Aspid posa el focus en les dificultats que representa per a les persones amb mobilitat reduïda la vorera que divideix les zones d’aparcament d’alguns carrils bici de la ciutat.
Els punts on s’ha situat la problemàtica són la zona de davant del Mercat Municipal amb el nou carril bici instal·lat fa menys d’un any al carrer Doctor Fleming i, a les instal·lacions que hi ha a la Rambla d’Aragó just davant de l’edifici del Rectorat. El coordinador del Grup d’Accessibilitat d’Aspid, Ton Montardit, explica que “el problema que trobem en aquestes dues zones és l’espai de la vorera que separa el carril bici de la calçada i la zona d’aparcament dels vehicles, què és un plataforma estreta de sorra amb llambordes limitadores amb cantells en angle de 45 graus” i afegeix que “es tracta d’un espai molt reduït on és impossible gaudir de la mobilitat per si s’ha d’entrar o sortir d’un cotxe, deixar un cotxet de nadons, una cadira de rodes, un caminador, etc. ja que les llambordes suposen un obstacle insalvable per a una òptima accessibilitat”. Montardit parla també de la dificultat afegida i el perill que suposa accedir als vehicles estacionats per la vora del trànsit i assenyala que “ens trobem directament al carril de circulació, ja que els espais per aparcar es fan cada cop més estrets” i afegeix que “és molt complicat i arriscat sortir del cotxe, ja que s’obliga a les persones amb mobilitat reduïda a passar per la calçada fins trobar el pas de vianants, amb el perill que comporta si tenim en compte que el límit de velocitat a la Rambla d’Aragó és de 50 quilòmetres per hora”.
No obstant això, des del grup manifesten que “estem totalment d’acord amb la implantació del carril bici en totes les zones urbanes i creiem que és un pas important per assolir una mobilitat sostenible” i estenen la mà a la col·laboració per trobar “solucions alternatives més adients i útils per a tothom destinades a separar la zona de bicis de la calçada d’una manera còmoda i accessible per a tothom”. En aquest sentit, Ton Montardit ofereix propostes com ara anivellar amb el terra la zona divisòria eliminant les llambordes, indicar l’espai entre el carril bici i els aparcaments de vehicles mitjançant pintures de colors diferents o la instal·lació de diferents textures al terra que facin la mobilitat més apta i inclusiva per a tota la ciutadania.