Lleida
17-32° C (sol)
97% 26 km/h


Educació prioritza l'avaluació de les competències dels docents en la convocatòria de 5.005 places d'oposició d'enguany



Els seleccionats s'incorporaran a la funció pública en pràctiques el setembre de 2020


Educació convoca aquest 2019 5.005 places d'oposicions al cos de mestres, d'Educació Secundària i de Formació Professional. Per prioritzar la vessant competencial dels futurs docents s'ha modificat l'ordre de les proves i es començarà amb la part més pràctica, la presentació de la programació i la unitat didàctica, que l'hauran de fer tots els aspirants. Els qui la superin, hauran de demostrar els coneixements en la fase memorística, on també es canvien els barems per a què la part temàtica només suposi el 30% de la qualificació. Per això, el procés d'oposició s'allargarà més temps. Per evitar que interfereixi en el dia a dia a les escoles, Educació preveu començar els exàmens el juny vinent i culminar-ho abans del 31 d'octubre. Així, els aprovats no seran nomenats funcionaris fins el setembre del 2020.

Segons ha explicat el conseller d'Educació, Josep Bargalló, els canvis que s'apliquen per primera vegada ena quest procés d'oposició han de permetre seleccionar persones ''amb més competència docent'' i així, que estiguin d'acord amb el currículum del Departament. Per això, el primer pas ha estat modificar l'ordre de les proves. D'aquesta manera, tots els aspirants, que es calcula que poden arribar als 50.000 si es té en compte que l'any passat per 2.000 places s'hi van apuntar 20.000 docents, hauran d'exposar la programació i la unitat didàctica.

USTEC valora els canvis en les oposicions però considera que no són suficients per millorar el procés

El sindicat USTEC-STEs valora positivament que els exàmens d'oposició comencin a partir d'aquest any per la defensa de la programació didàctica perquè reconeix que beneficia els professors amb més experiència com a interins. Tot i això, el sindicat creu que s'hauria de consolidar el personal interí que ocupa una vacant amb una ''doble via'' d'accés a la funció pública, una opció que està prevista per situacions extraordinàries com l'actual, on hi ha un 40% d'interins i substituts en els centres educatius. En un comunicat, USTEC demana que es pugui establir l'entrada amb un concurs de mèrits, un fet que s'ha donat en altres ocasions. Des del sindicat majoritari també lamenten que el nomenament del personal funcionari s'endarrereixi un curs i en culpen el decret de plantilles.

El sindicat ha recordat que va presentar el desembre passat una proposta d'acord d'estabilitat per a personal interí amb més de 3 anys d'experiència, per afavorir el professorat que per la seva situació personal, el procés d'oposició és un ''obstacle insalvable''.

Més notícies a l'edició de LA MAÑANA en paper



SOBRE L'AUTOR

Articles relacionats