Lleida
7 / 19° C (sol i núvols)
97% 26 km/h


El servei de transport urbà de Lleida creix en usuaris i manté el notable en satisfacció



El 2018 han utilitzat la xarxa d’autobusos de Lleida prop de 6,5 milions de viatgers, un 2,59% més que l’any anterior.


La xarxa d’autobusos de Lleida ha incrementat un 2,59% el nombre d’usuaris/es al llarg del 2018. El servei de transport urbà ha registrat 6.458.364 viatgers. L’L7, línia que fa el recorregut entre Magraners i el Secà de Sant Pere, concentra una quarta part dels viatgers anuals, 1.733.648. La segueixen les línies L6 (de Bordeta a Agrònoms), L’2 (Ronda-Hospitals i l’L20 (Ronda). Els mesos de l’any que els autobusos de Lleida han tingut més afluència de passatgers han estat l’octubre, el novembre i el maig.

Com ha informat la Comissió de Seguiment del servei de transport urbà de viatgers de Lleida, aquest balanç positiu es complementa amb el notable grau de satisfacció dels usuaris i usuàries. Les 1.109 enquestes realitzades el 2018 indiquen que la satisfacció és del 7,2 i que tres de cada quatre viatgers qualifiquen el servei amb un notable o excel·lent. En global, un 95,9 % aprova el servei.

Segons les persones enquestades, obtenen una valoració alta el tracte personal, els recorreguts adequats i la facilitat per la compra de títols de transport. Dels resultats es desprèn que els usuaris valoren la xarxa de transport públic i que és d’utilitzat per als seus desplaçaments.

Millores sostenibles i tecnològiques

L’eficiència energètica i la reducció de les emissions de CO2 són aspectes en els quals té especial atenció la Regidoria d’Habitat Urbà, Rural i Sostenibilitat de la Paeria. En aquest sentit, s’han afegit recentment 5 nous vehicles híbrids a la flota d’Autobusos de Lleida, amb una inversió de 1.6 M d’euros. A més, suposen un estalvi en el consum –fins a un 30% menys de combustible-, més confort i el manteniment és més fàcil.

Aquesta acció contribueix a la “revolució verda” amb què està compromesa la Paeria, que demostra l’aposta ferma de l’equip de govern per la sostenibilitat.

Les millores es complementen amb la incorporació progressiva de l’ús de les noves tecnologies. Els últims anys s’ha implantat, entre altres, el wifi gratuït als busos, l’App Moventis o el darrer any, informació a traves de Twitter, caixers de control de caixa i estadístiques de venda online.

En breu entrarà en funcionament l’App Horta a demanda i s’han de tenir en compte també les diverses actuacions de millora en les parades de bus, entre altres.

Més notícies a l'edició de LA MAÑANA en paper



Articles relacionats