Lleida
20/39° C (sol)
97% 26 km/h

Actualitat sobre el coronavirus


Lleida aposta pel comerç de proximitat i mediambiental



L'associació SlowShop Lleida celebra un mercat amb l'objectiu de visibilitzar els comerços no ubicats a l'Eix Comercial


La Plaça de la Catedral va acollir ahir la tercera edició de l'SlowShop Market, un mercat organitzat per l'associació SlowShop Lleida que té com a objectiu donar visibilitat als comerços i empreses de serveis que busquen diferenciar-se mitjançant els valors, la proximitat, l'originalitat i la singularitat. La finalitat del mercat és poder potenciar el comerç i l'economia local i va comptar amb una gran acollida i una alta participació. "A la gent li agrada perquè és un mercat diferent, no és el típic mercat de rebaixes, sinó que és original i els hi agrada molt", va assegurar Rosabel Trench, tresorera de l'associació.

SlowShop Market compta amb 20 empreses associades que tenen una filosofia conjunta i una voluntat de promocionar els seus establiments. Rosabel Trench va remarcar la importància de promocionar-se i de donar-se a conèixer als ciutadans, "és una forma de què sàpiguen on tenim els establiments i que puguin venir", va remarcar. Rosa Angela Zarco, de l'establiment Designers InHome, va afirmar que "generalment estem ubicats en llocs que no són l'Eix Comercial, en el meu cas estic a Rambla Ferran i la gent no acostuma a arribar fins on es troba el meu establiment" i ha afegit que "és una bona forma de promocionar-me i que la gent sàpiga quin és el meu lloc".

D'altra banda, l'associació SlowShop Lleida té com a objectiu no només promocionar-se, sinó diferenciar-se dels altres comerços. "Nosaltres destaquem el comerç de proximitat i que sigui respectuós amb el medi ambient", va assegurar la tresorera de l'associació. "Mostrem un comerç que té valor afegit i per això una vegada a l'any sortim dels nostres establiments i muntem aquestes parades", va afegir Mercè Calvet, del comerç Art Floral.

La temàtica d'aquesta última edició ha estat Eco! Pensa en Verd!, en el qual l'associació ha apostat pel color verd com a protagonista i ha fet referència a un model de vida més sostenible, conscienciant d'aquesta manera als clients sobre l'impacte mediambiental.

Durant la jornada es van celebrar diferents activitats lúdiques per als assistents, en què es van fomentar una major relació entre client i comerç. Algunes de les activitats que es van poder realitzar van ser una sessió de contacontes de la mà de la llibreria El Genet Blau, jocs de motricitat per a nadons de la mà de La Troca de Lleida de la Baula i demostracions florals per a preparar el Nadal amb Art Floral, entre d'altres.

Més notícies a l'edició de LA MAÑANA en paper



SOBRE L'AUTOR

Articles relacionats