Lleida
6/12° C (pluja)
97% 26 km/h

12 desembre 2019


Marc Márquez, intractable en el comiat de Lorenzo



Dotzena victòria de la temporada per al cerverí


El cerverí Marc Márquez (Repsol Honda RC 213 V) es va mostrar intractable en el Gran Premi de la Comunitat Valenciana de MotoGP, al circuit "Ricardo Tormo" de Xest, en què va sumar la dotzena victòria de la temporada i també va representar el comiat del seu company d'equip i cinc vegades campió de món, Jorge Lorenzo.

Márquez no va sortir bé però amb paciència i eficàcia va recuperar posicions, es va acostar a qui era el líder en aquells dies, el francès Fabio Quartararo (Yamaha YZR M 1), i després d'estudiar-durant tot just dues voltes, li va assestar el cop definitiu, amb contundència , al revolt onze de la vuitena volta, aquí literalment es va acabar la carrera.

I, mentre per a Marc Márquez era el moment de la celebració, a Jorge Lorenzo li va tocar el del comiat, ovacionat en un passadís format pels integrants del seu anterior equip Ducati a l'entrada a tallers i també, poc després, per l'equip Repsol Honda amb què es retira de la competició.

La victòria de Márquez i la tretzena posició de Lorenzo li donen matemàticament el títol d'equips a l'escuderia Repsol Honda, un objectiu pel qual van haver de lluitar fins l'últim metre amb les Ducati d'Andrea Dovizioso i Danilo Petrucci, que amb la seva caiguda els va facilitar l'objectiu.

Jack Miller (Ducati Desmosedici GP19) va intentar sorprendre a Fabio Quartararo a la sortida, però entre la primera i segona corba el francès ja havia recuperat la primera posició, mentre que Marc Márquez no va encertar i es va veure relegat a la sisena posició si bé abans de concloure la primera volta va superar a Maverick Viñales per ser cinquè.

Tot just una volta més tard Marc Márquez ja era segon i va començar la caça d'un Fabio Quartararo que en aquells dies, amb el circuit lliure per davant, havia aconseguit uns metres interessants d'avantatge.

Per darrere del de Repsol Honda es van anar definint les posicions amb Jack Miller, Alex Rins (Suzuki GSX RR) i Andrea Dovizioso (Ducati Desmosedici GP19) al capdavant d'un nodrit grup de pilots.

A la sisena volta Márquez ja estava després del rebuf de l'pilot francès i amb la volta ràpida de carrera un gir abans, de manera que des d'aquest moment va començar a "marcar" al seu rival per estudiar el millor moment per intentar superar-lo i aconseguir amb això la "triple corona" per al seu equip Repsol Honda, després d'obtenir el títol de pilots i el de fabricants.

I no va trigar gaire a intentar-ho ja que dues voltes més tard, a la vuitena, Márquez va superar de manera immisericorde a Quartararo al revolt onze, tot i que el francès va intentar, sense èxit, aguantar a l'capdavant de la cursa.

A partir d'aquest moment i amb un ritme constant i amb prou feines unes dècimes més ràpid que els seus rivals, el pilot de Repsol Honda va anar marxant poc a poc camí de la seva dotzena victòria de la temporada, mentre que el francès va veure com després de la seva estela es van pegar tant Miller com Dovizioso i Rins, tot i que va saber mantenir-los a ratlla.

Més enrere, Danilo Petrucci (Ducati Desmosedici GP19) es va anar per terra al revolt sis, en el mateix punt en què segons després també va caure Johann Zarco, que va quan abandonava la pista d'esquena a aquesta no va veure com venia la moto de Iker Lecuona (KTM), que era quinzè en el seu debut a MotoGP, i se'l va emportar per davant, encara que després de l'ensurt inicial tot va quedar en això, en un ensurt que per uns instants va recordar a la greu caiguda de l'any passat de l'espanyol Tito Rabat a Silverstone.

A l'capdavant de la prova ja no hi va haver molta història. Marc Márquez va consolidar volta rere volta la seva primera posició i Fabio Quartararo no va tenir cap problema a mantenir a ratlla tant a Miller com a Dovizioso per confirmar la segona posició amb l'australià com el tercer al podi, mentre que Alex Rins va entrar cinquè amb la Suzuki GSX RR, per davant de Maverick Viñales, el seu company d'equip Joan Mir i l'italià Valentino Rossi.

Els germans Espargaró van protagonitzar la seva particular lluita per la novena plaça, que a la fi va ser a les mans de l'd'Aprilia, Aleix, mentre Pol va entrar desè sobre la seva KTM.

Tito Rabat (Ducati Desmosedici GP18) va acabar en l'onzena posició i Jorge Lorenzo (Repsol Honda RC 213 V), en el dia de la seva retirada de la competició, va ser tretzè.

Més notícies a l'edició de LA MAÑANA en paper



SOBRE L'AUTOR

Articles relacionats

Amb el suport de: