Lleida
17-32° C (sol)
97% 26 km/h


Marc Màrquez, segon per 13 mil·lèsimes



Àlex Rins el supera al darrer revolt


El català Àlex Rins (Suzuki GSX RR) va aconseguir el seu segon triomf de la temporada en imposar-se per tot just tretze mil·lèsimes de segon a Marc Márquez (Repsol Honda RC 213 V) al Gran premi de Gran Bretanya de MotoGP que s'ha disputat al circuit de Silverstone amb Maverick Viñales (Yamaha YZR M 1) copant la tercera plaça d'un podi íntegrament espanyol.

Rins va saber esperar el moment propici per atacar Márquez a on menys s'ho esperava ja que el líder del Repsol Honda va saber tancar totes les portes al seu rival però aquell va sacrificar la penúltima corba per preparar l'última, on sabia que Márquez s'hauria d'obrir i ell es va ficar per l'interior per aconseguir aquest triomf per només 13 mil·lèsimes de segon.

L'esforç va ser de tal magnitud que després de travessar la línia de meta Marc Márquez seva moto es va quedar sense gasolina i va haver de tornar al seu taller amb una moto dels comissaris del circuit.

Amb tot, Marc Márquez augmenta el seu avantatge en la provisional del mundial fins als 78 punts d'avantatge sobre Andrea Dovizioso, que no va poder puntuar, i Alex Rins ja ocupa la tercera posició del campionat.

Márquez va sortir com una exhalació amb Rossi enganxat després de la seva estela mentre que el francès Fabio Quartararo (Yamaha YZR M 1) perd el control de la seva moto i roda per terra involucrant en el seu error a l'italià Andrea Dovizioso, que envesteix la moto del francès, que surt cremant de la pista.

Quartararo va veure com la Suzuki GSX RR d'Alex Rins feia un estrany i potser instintivament va tocar el fre davanter de la moto, el que es coneix per la seva definició saxona com "panic braking", el que el va fer caure i involucrar en el seu error a l'italià .

Tant Dovizioso com Quartararo van haver de ser atesos per les assistències mèdiques encara que en el cas del francès va poder tornar al seu taller pel seu propi peu, no així l'italià que encara va aixecar el polze de la mà dreta en senyal de "OK" va sortir en llitera cap a la clínica del circuit.

En carrera Marc Márquez va obstinar tot el seu esforç en marcar un fort ritme per intentar escapar-se, perseguit per Valentino Rossi i Alex Rins, que no va trigar gaire a superar l'italià, a l'aprofitar-se d'un error de trajectòria, per enganxar-se a rebuf del líder de l'equip Repsol Honda.

Márquez va protagonitzar diverses voltes ràpides de carrera per intentar aconseguir una carrera en solitari, però Alex Rins va semblar en condicions d'aguantar el seu ritme i Rossi, després de refer-se del error, va intentar acostar-se novament al duo de cap, igual que Maverick Viñales (Yamaha YZR M 1), que s'havia quedat una mica despenjat i va tirar amb força per enganxar-se al rebuf de la moto del seu company d'equip.

En la cinquena volta Tito Rabat (Ducati Desmosedici GP18) es va anar per terra -si bé va continuar per ser decimosexto- gairebé en el mateix moment en què Maverick Viñales va superar a Valentino Rossi per intentar apropar-se al duo format per Márquez i Rins, que va fer l'efecte de poder atacar al pilot de Repsol Honda en determinats punts del circuit.

No va ser fins al principi de la novena volta quan Alex Rins va preparar el seu avançament a Marc Márquez, qui va donar la impressió de deixar-lo passar per tot just tres corbes més tard tornar-li el avançament i recuperar el liderat en una acció també premeditada del pilot de Suzuki, que a l'únic que va beneficiar va anar a Maverick Viñales, que venia per darrere i pas d'estar a menys de tres segons per posar-se a dos.

El francès Johann Zarco (KTM RC 16) va intentar superar per l'interior al portuguès Miguel Oliveira (KTM RC 16) en aquest mateix gir, però va entrar molt colat i va acabar envestint el lusità i tots dos es van anar a terra.

Viñales va fer l'efecte de poder apropar-se a la parella de cap, però de seguida va eixugar aquesta diferència Marc Márquez, que en la desena volta va marcar un nou rècord del circuit en rodar en 1: 59.936, que va replicar a les mil·lèsimes de segon Alex Rins.

El duel per la victòria estava clarament cenyit als dos pilots espanyols, Marc Márquez i Àlex Rins, sense que semblés possible que Maverick Viñales els aconseguís, però el de Yamaha no va desistir en la seva obstinació ni va llançar la tovallola gairebé fins al final.

A la quinzena volta Alex Rins va veure a l'ordinador de bord l'avís "Mapping 3", que sol ser algun canvi de potència en la gestió electrònica del motor, només restava saber si aquest senyal era per incrementar la potència de la seva Suzuki o baixar-la per l'alt consum de combustible.

Encara va tenir un ensurt Alex Rins en la dissetena volta que va aconseguir salvar, tot i que es va obrir una bretxa de sis dècimes que va aconseguir recuperar molt ràpidament, el que va deixar al descobert el fet que el de Suzuki semblava tenir alguna cosa més que el de Repsol Honda i per darrere el de Yamaha s'acostava perillosament.

Més notícies a l'edició de LA MAÑANA en paper



SOBRE L'AUTOR

Articles relacionats