Lleida
7/16° C (núvols)
97% 26 km/h


Àlex Márquez cau quan intentava una altra remuntada



El lleidatà lluitava per la quarta plaça


Àlex Márquez, que començava el Gran Premi de Terol des de la desena posició, va patir una caiguda quan rodava quart i tenia al seu abast les posicions de podi. Márquez remuntava sis posicions en les primeres voltes i gràcies al seu bon ritme va arribar a situar-se prop del grup capdavanter de carrera. La caiguda, a nou voltes per al final, va frenar el que podria haver estat un altre podi del pilot de l'equip Repsol Honda.

L'italià Franco Morbidelli (Yamaha YZR M 1) va dominar de principi al circuit Motorland d'Alcanyís al beneficiar-se de la caiguda del més ràpid als entrenaments, el japonès Takaaki Nakagami (Honda RC 213 V), mentre que Joan Mir (Suzuki GSX RR) segueix líder del mundial. A la victòria de Morbidelli es va sumar la segona posició de Rins, amb el seu company d'equip i líder del mundial, Joan Mir, tercer.

Mir (137 punts) té ara catorze punts d'avantatge sobre Quartararo, 19 respecte a Viñales, 25 sobre Morbidelli, 28 sobre Dovizioso i 32 respecte al seu company d'equip Rins.

Nakagami no es va deixar sorprendre a la sortida tot i els esforços tant de Morbidelli com de Rins per superar-lo, encara que va durar poc l'alegria del japonès ja que en la corba cinc Carles Checa se'n va anar per terra al perdre del tot l'adherència al tren davanter probablement per voler forçar massa ràpid el ritme per distanciar-se dels seus rivals.

Poc abans s'havien vist involucrats en un altre contratemps l'australià Jack Miller (Ducati Desmosedici GP20), envestit pel sud-africà Brad Binder (KTM RC 16), en un incident investigat per Direcció de Cursa, però clarament provocat per l'africà.

No s'havia complert el primer gir i la cursa ja havia perdut a tres protagonistes i deixat al capdavant de la mateixa a Morbidelli, seguit per Rins, mentre que Mir, que sortia des d'una endarrerida desena posició, era cinquè ja en la tercera volta.

Des del darrere i a ritme de volta ràpida s'anava acostant també a poc a poc als pilots de capde cursa  Àlex Márquez (Repsol Honda RC 213 V), sisè just per darrere de Mir, a qui li va costar poder superar a Mavercik Viñales, que anava després del francès Johann Zarco, la primera Ducati, en tercera posició, mentre que Andrea Dovizioso, involucrat en la lluita pel títol mundial, no era capaç de remuntar massa ràpid des de la dotzena plaça en el sisè gir.

En aquest mateix gir tant Mir com Márquez van superar de manera magistral a Viñales per anar a la caça de Johann Zarco i neutralitzar l'avantatge que en aquells dies tenien al capdavant Morbidelli, autor del nou rècord del circuit al rodar en 1:48.089, que batia el registre de 2015 de Jorge Lorenzo quan era pilot de Yamaha (1:48.120) i Rins.

Morbidelli va aguantar alcapdavant de la cursa la pressió que va exercir sobre ell Rins, mentre que Zarco va intentar frenar els ímpetus de Mir i Márquez i amb això va permetre que el duo capdavanter augmentés les seves diferències per sobre dels dos segons.

En l'onzena volta de les vint-i-tres a les quals estava prevista la cursa, Mir va superar Zarco i gairebé a la fi d'aquest gir, a la llarga corba d'entrada a meta, que el pilot de Repsol Honda borda, va superar al francès, que li va tornar l'avançament a final de recta, tot i que Márquez no va trigar més que un parell de corbes en tornar a superar-lo.

No obstant això, el pilot de Cervera no va poder aguantar la pressió de veure que Mir se n'anava poc a poc i va intentar forçar el ritme, el que li va fer cometre un error en el revolt dos que el va portar per terra a nou voltes del final.

Al davant, Morbidelli va saber mantenir un ritme molt constant i amb un petit avantatge de mig segon sobre Rins, mantenir el liderat a la cursa de Terol, encara perseverant com pocs, el pilot de Suzuki, vencedor el passat cap de setmana en aquest mateix escenari, va esgarrapar mil·lèsima a mil·lèsima al seu rival fins que es va pegar literalment al seu rebuf, si bé un error de l'espanyol va permetre que a set voltes de la fi l'italià portés el seu avantatge gairebé al segon, que ja va ser irrecuperable.

Amb Morbidelli vencedor i els pilots de Suzuki després d'ell, Rins i Mir, la quarta plaça va ser per a Pol Espargaró (KTM), amb Maverick Viñales setè, Fabio Quartararo vuitè, Iker Lecuona (KTM RC 16), novè i l'italià Danilo Petrucci ( Ducati Desmosedici GP20), desè.

Andrea Dovizioso no va poder passar de la tretzena posició i s'allunya en les seves possibilitats de lluitar pel títol mundial, mentre que Aleix Espargaró (Aprilia RS-GP) no va poder acabar la prova per problemes tècnics.

Més notícies a l'edició de LA MAÑANA en paper



SOBRE L'AUTOR

Articles relacionats