Lleida
20-32° C (sol i núvols)
97% 26 km/h


Marc Màrquez cau quan era líder en solitari a Austin



Rins s'emporta la victòria i Dovizioso és el nou líder


L'espanyol Alex Rins (Suzuki GSX RR) es va endur la victòria en el Gran Premi de les Amèriques de MotoGP que s'ha disputat avui, diumenge, al circuit proper a la ciutat de Austin, per davant de l'italià Valentino Rossi (Yamaha YZR M 1), decebut per no poder vèncer, com també Marc Márquez (Repsol Honda RC 213 V) que se'n va anar al terra quan era líder en solitari de la cursa.

El nou líder del campionat del món és l'italià Andrea Dovizioso (Ducati Desmosedici GP19), que va ser quart, amb 54 punts, per davant de Valentino Rossi i Alex Rins, mentre que Márquez, que va arribar al capdavant de la taula a un circuit que per a ell era talismà, se'n va a la quarta posició.

Encara que tant Valentino Rossi com Cal Crutchlow ho van intentar en arribar al final de la pujada de la recta de meta Marc Márquez era ja el líder de la carrera i, per darrere, Andrea Dovizioso (Ducati Desmosedici GP19) sortia bé i de la tretzena plaça es situava vuitè en el primer parcial, mentre que a costat contrari estava Pol Espargaró (KTM RC 16), que de la cinquena passava a la setena posició en aquest lapse de terreny.

Márquez va comandar la carrera al primer gir, perseguit per Rossi, Crutchlow, Jack Miller (Ducati Desmosedici GP19) i Alex Rins (Suzuki GSX RR), amb Jorge Lorenzo (Repsol Honda RC 213 V) tretzè, per davant de Joan Mir (Suzuki GSX RR) i Aleix Espargaró (Aprilia RS-GP), mentre que l'última plaça era per a Tito Rabat (Ducati Desmosedici GP18).

A la segona volta la carrera va perdre al seu primer protagonista, Aleix Espargaró, quan era quinzè.

En aquest mateix gir el pilot de Repsol Honda va marcar la seva primera volta ràpida (2: 04.529) i ja comptava amb sis dècimes d'avantatge sobre el seu immediat perseguidor, Rossi, amb Crutchlow enganxat al seu rebuf.

Tercer gir i nova volta ràpida de Márquez (2: 04.372), mentre que Maverick Viñales (Yamaha YZR M 1) i Joan Mir (Suzuki GSX RR) eren penalitzats pel Panell de Comissari per avançar-se a la sortida, de manera que havien de protagonitzar un pas pel carrer de tallers que els allunyaria irremissiblement de qualsevol possibilitat d'aconseguir un bon resultat.

Quart gir i una altra volta ràpida de Márquez (2: 04.277), que a poc a poc va anar posant terra pel mig respecte als seus perseguidors. Tot just havien transcorregut quatre voltes i pràcticament es podria dir que la carrera estava sentenciada amb rotunditat, novament, en favor del líder del mundial i vigent titular de la categoria.

Amb el pilot de Repsol Honda sòlid en la primera posició, el ritme imposat es va començar a cobrar les seves primeres víctimes, Cal Crutchlow, que no va aguantar després Valentino Rossi i se'n va anar a terra en la cinquena volta, la mateixa en què Mir va complir amb seva penalització i una volta més tard va complir també Viñales. Tots dos s'havien avançat clarament al moment de apagar-se el semàfor vermell.

Però aquesta vegada la sort va abandonar a Marc Márquez, qui en la novena volta va entrar colat al revolt dotze, amb gairebé quatre segons d'avantatge sobre Rossi, i se'n va anar a terra sense poder arrencar novament el seu Repsol Honda.

Márquez va dir adéu a la seva segona victòria consecutiva de la temporada ja la setena a Austin, per haver de tornar caminant al seu taller, on les cares van ser tot un poema, mentre amb el seu error va deixar el camí expedit a un Valentino Rossi que s'havia quedat només, però al que per darrere se li acostava perillosament l'espanyol Alex Rins (Suzuki GSX RR).

Jorge Lorenzo (Repsol Honda RC 213 V), que era dotzè, també va dir adéu en el mateix punt que Márquez, si bé en el seu cas va ser pel mateix fallada tècnica dels entrenaments, se li va sortir la cadena de la moto, com ja li succeís a Marc Márquez a l'Argentina.

Al capdavant, Valentino Rossi no va poder evitar que Alex Rins es pegués al seu rebuf a falta de menys de vuit voltes per al final de la prova, programada a vint girs, i entre ells es va entaular un bonic duel d'estratègia per dirimir el vencedor, que en el cas de Rossi seria la seva primera victòria des Assen el 2017 i per Rins la primera amb Suzuki en MotoGP.

En la volta quinze l'equip Suzuki va avisar en el seu ordinador de bord a Rins perquè emprés en mapa de gestió electrònica número 3 de la moto, segurament per aconseguir una mica més de rendiment en el seu Suzuki a les últimes voltes de carrera i amb la moto de Rossi posada en el seu punt de mira com a objectiu a batre.

En el segon parcial de la dissetena volta Rins va superar per primera vegada a Rossi, que va intentar recuperar la posició en un dels angles del traçat, però es va colar i l'espanyol de Suzuki va mantenir la línia a la perfecció per recuperar la primera plaça.

Des d'aquí fins al final un i l'altre van jugar les seves cartes però van ser més sòlides les de l'espanyol, que va acabar donant a Suzuki una nova victòria des de l'última que aconseguís el 2016 amb el també espanyol Maverick Viñales

Més notícies a l'edició de LA MAÑANA en paper



SOBRE L'AUTOR

Articles relacionats