Lleida
17-32° C (sol)
97% 26 km/h


Marc Màrquez, segon a Assen



Viñales torna a guanyar, deu grans premis després


El pilot català Maverick Viñales (Yamaha YZR M 1) va tornar a retrobar-se amb la victòria, deu grans premis després, en imposar-se al dels Països Baixos de MotoGP que s'ha disputat a el circuit TT d'Assen.

Viñales va acabar per davant de Marc Márquez (Repsol Honda RC 213 V), amb qui va mantenir una bonica pugna durant algunes voltes, fins que el líder del mundial "va treure la calculadora" i va decidir no arriscar més donant per bona la segona plaça, amb el francès Fabio Quartararo (Yamaha YZR M 1), tercer.

Márquez va arribar a Assen amb 37 punts d'avantatge en el campionat i se'n va amb 44 punts a l'acabar l'italià Andrea Dovizioso (Ducati Desmosedici GP19) -segon del mundial- en la quarta posició, per davant del seu company d'escuderia, Danilo Petrucci i amb Joan Mir (Suzuki GSX RR), vuitè.

Els dos pilots de Suzuki van sorprendre res més apagar-se el semàfor en col·locar Alex Rins i Joan Mir en les primeres posicions amb l'autor de la "pole position", el francès Fabio Quartararo després d'ells i Marc Márquez després l'estela de Maverick Viñales (Yamaha YZR M 1), mentre que l'italià Andrea Dovizioso era sisè després d'haver sortit des d'un retardat onzè lloc.

L'elecció dels pneumàtics podia jugar una basa determinant i aquí hi va haver diverses coincidències doncs Ducati i Yamaha van triar el compost dur darrere, mentre que les Suzuki -que van triar el dur davanter- i Marc Márquez van optar pel tou darrere i l'intermedi davant.

Poc va durar l'alegria d'Alex Rins, que si a la segona volta va fer la seva volta ràpida de carrera, abans de concloure el tercer gir s'havia anat per terra en la revolta nou i assumia el control de la cursa, per primera vegada en la seva història Joan Mir.

A Mir no li va durar tampoc massa aquesta privilegiada posició ja que la tercera volta la va comandar Fabio Quartararo, perseguit per Maverick Viñales i Marc Márquez, amb el de Suzuki quart.

Sengles voltes ràpides consecutives de Quartararo i Márquez els va permetre obrir un petit forat sobre la resta de perseguidors a la volta cinc, en què l'italià Valentino Rossi (Yamaha YZR M 1) i el japonès Takaaki Nakagami (Honda RC 213 V), es van ser per terra en el revolt vuit en un incident provocat per l'italià que va investigar sense conseqüències Direcció de Carrera.

Per davant, Fabio Quartararo va aguantar el tipus a Marc Márquez i Maverick Viñales, que ja estaven amb uns metres d'avantatge al capdavant de la carrera amb Andrea Dovizioso, Joan Mir, Danilo Petrucci (Ducati Desmosedici GP19) i Franco Morbidelli (Honda RC 213 V ) una mica més enrere.

Viñales va cometre un lleuger error en la desena volta a l'entrar colat al revolt un i perdre gairebé un segon amb el duo que marxava davant i en el qual, en advertir Márquez de la circumstància, va propiciar el seu atac en el començament de l'onzè gir per intentar escapar-se, però un error seu també va propiciar que tant Quartararo com Viñales es tornessin a "enganxar" a la lluita pel liderat.

No va ser fins a la volta catorze quan Maverick Viñales va decidir passar a l'acció i superar a Márquez per iniciar l'atac al lideratge que ostentava Quartararo i que va aconseguir en el setzè gir i Márquez sabedor que era el moment en què "Mack" anava a canviar de ritme per escapar-se, va superar de manera immisericorde al francès per marxar després d'ell.

Un cop més Viñales es va equivocar al revolt un de la divuitena volta i es va haver d'anar llarg, moment que va aprofitar Márquez per superar-lo, tot i que el de Yamaha no va trigar gaire a tornar després del rebuf de la Repsol Honda i Fabio Quartararo, definitivament, va anar perdent terreny davant dels dos pilots oficials.

Més enrere, Mir donava bon compte dels dos pilots de Ducati per lluitar per la quarta plaça, el que seria el seu millor resultat com a debutant de MotoGP, però ni Dovizioso ni Petrucci van donar el seu braç a tòrcer i una "colada" de l'espanyol va permetre que fins i tot li superessin Franco Morbidelli i Cal Crutchlow per acabar vuitè.

Pol Espargaró, la millor KTM RC 16 va acabar onzè, just per davant del seu germà Aleix Espargaró (Aprilia RS-GP) i amb Tito Rabat (Ducati Desmosedici GP18), setzè.

Més notícies a l'edició de LA MAÑANA en paper



SOBRE L'AUTOR

Articles relacionats