Lleida
10 / 21° C (sol i núvols)
97% 26 km/h


Ningú no pot amb Márquez en el seu feu



El cerverí marca una nova 'pole' a Austin


Ningú pot amb Marc Márquez (Repsol Honda RC 213 V) al seu feu del circuit de les Américas d'Austin, escenari aquest diumenge de la tercera prova puntuable del mundial de MotoGP, l' gran Premi de les Américas.

Márquez va dominar la segona classificació amb certa autoritat després de donar un autèntic recital de pilotatge en els quarts lliures i sentenciar la qual és la seva setena "pole position" al circuit nord-americà.

Les cambres i únics lliures de la jornada van tenir un valor especial per a tots els pilots ja que era l'única oportunitat per posar a punt tot allò que es volia haver provat en la tercera sessió de proves lliures, que va haver de ser cancel·lada per les adverses condicions meteorològiques.

Encara que va haver canvis al capdavant de la classificació llavors, el pilot de Repsol Honda va realitzar un autèntic recital -va ser el primer a muntar pneumàtics de sec- en aconseguir en la seva sisena volta un registre de 2: 08.971 que era ni més ni menys que 5,6 segons més ràpid que qui fins a aquest moment va ocupar la primera plaça, el també espanyol Àlex Rins (Suzuki GSX RR).

El primer a retallar distàncies va ser Miguel Oliveira (KTM RC 16), però en el seu següent volta Márquez ampliava de nou l'avantatge a 5,5 segons en rodar en 2: 06.956.

La pista estava ja molt més seca del pas de les motos i en els minuts finals les diferències es van estrènyer en gran mesura, tot i que el 1,9 segons d'avantatge, tot i que va arribar a estar a 0,8 Cal Crutchlow (Honda RC 213 V) , segon, si bé en l'última volta Márquez va tornar a incrementar el seu avantatge fins a 1,9, el que resultava bastant clarificador pel que fa al potencial i suficiència del líder del mundial es referia.

A la primera classificació i després de cancel·lar els tercers lliures, es va poder apreciar alguns noms rellevants, com els dels dos italians oficials de Ducati, Andrea Dovizioso i Danilo Petrucci o els dels espanyols Joan Mir (Suzuki GSX RR) i Jorge Lorenzo (Repsol Honda RC 213 V).

Mir va ser, precisament, el primer líder de la Q1, en la seva segona volta, però a la tercera el van superar el portuguès Miguel Oliveira (KTM RC 16) i l'italià Andrea Iannone (Aprilia RS-GP).

En l'última sortida Aleix Espargaró (Aprilia RS-GP) es va posar primer, encara que poc després el va superar Andrea Dovizioso i també Joan Mir, ia tots ells, una mica més tard, Jorge Lorenzo, que va acabar amb el millor temps de la Q1, per davant de Petrucci, qui va deixar fora de la Q2 al seu teòric cap de files, Dovizioso.

Només començar la Q2, Marc Márquez va assumir el paper de líder des de la segona volta, amb 2: 03.787, amb Jorge Lorenzo passant després d'ell per ser segon, encara que en realitat es va haver de parar a final de recta i deixar la seva moto amb algun tipus de problema tècnic per tornar corrent al seu taller i intentar acabar la classificació amb la segona moto.

Amb Lorenzo, provisionalment fora de joc, Rossi va encapçalar la lluita per neutralitzar la superioritat de Márquez i per això va utilitzar al mil·límetre els pianos del traçat de les Américas i amb això es va acostar a poc més de set dècimes de segon de l'espanyol, primer, i després a 273 mil·lèsimes de segon.

Márquez va observar aquestes evolucions en el seu taller i no va trigar gaire a tornar a pujar a la seva Repsol Honda per intentar mantenir les diferències.

L'última volta de Márquez, 2: 03.866, es va quedar a prop de la seva volta ràpida, però sense batre, encara que tampoc van poder els seus rivals i Valentino Rossi i Cal Crutchlow van ser els que van acabar després d'ell, mentre que Maverick Viñales (Yamaha YZR M 1 ), que havia estat el líder del primer dia, va caure fins a la sisena plaça, en l'última posició de la segona fila, al costat de Jack Miller i Pol Espargaró.

A la tercera línia de classificar Alex Rins (Suzuki GSX RR), Danilo Petrucci i Fabio Quartararo (Yamaha YZR M 1).

Jorge Lorenzo ho va intentar però al final va ser onzè, just per davant de l'últim classificat de la Q2, l'italià Francesco Bagnaia, qui per dues vegades va anar a terra amb la Ducati Desmosedici GP18.

Van quedar fora de la Q2 Joan Mir, Aleix Espargaró i Tito Rabat (Ducati Desmosedici GP18).

Més notícies a l'edició de LA MAÑANA en paper



SOBRE L'AUTOR

Articles relacionats